طراحی خانه دوبلکس شیک ( ایده های جذاب طراحی خانه دوبلکس مدرن + ایرانی )

نمای خانه دوبلکس ویلایی

طراحی خانه دوبلکس بایستی به صورت حرفه‌ای و با توجه به مساحت زمین، سلیقه و خواست مشتری، بهره‌مندی از ایده‌های بروز و… انجام شود. داشتن خانه یکی از بهترین حس‌ها در زندگی است. اگر این خانه شیک، راحت و جادار باشد، با هیچ خانه دیگری قابل مقایسه نخواهد بود. این دقیقاً همان چیزی است که خانه‌های دوبلکس را به ذهن متبادر می‌کند. یک خانه دوبلکس با مساحت وسیعش شامل هر چیزی که باید در یک خانه باشد می‌شود.

طبقات پایین و بالای خانه‌های دوبلکس با یک راه پله داخلی به هم متصل می‌شوند. با ایده‌های خانه دوبلکس ارائه شده در این متن می‌توانید مدل‌های عالی برای خانه رویایی خود به دست آورید. نوع طراحی خانه‌های دوبلکس مدرن، کلاسیک، رومی و… الهام بخش شما خواهند بود و اطلاعات خوبی برای خانه‌ای که در نظر دارید به شما می‌دهند.

ایده‌های طراحی خانه دوبلکس شیک

 خانه دوبلکس شیک خانه‌ای است که هم طراحی داخلی و هم طراحی بیرونی و نمای آن جذابیت بالایی داشته باشند. طراحان حرفه‌ای در این زمینه در مورد خانه‌های دوبلکس با مساحت پایین نیز طرح‌های فوق‌العاده ارائه می‌کنند. طراحی خانه دوبلکس کوچک اگر با رعایت نکات مهم در طراحی خانه دوبلکس با مساحت پایین انجام شود، می‌تواند هم فضای داخلی دلباز و هم فضای بیرونی شیک داشته باشد.

طراحی داخلی خانه دوبلکس ایرانی هم می‌تواند به صورت مدرن و هم به صورت کلاسیک انجام شود. در مورد هر یک از این مدل‌های طراحی توجه به جزئیات برای ارائه بهترین طرح لازم است.

در اینجا به برخی از ایده‌های طراحی آپارتمان دوبلکس اشاره می‌کنیم. برای آنکه بتوانید کاغذ دیواری مناسب با هر نمایی را انتخاب کنید می توانید از مقاله ” پرفروش ترین طرح کاغذ دیواری اتاق خواب ” استفاده نمایید.

— طراحی با بتن

طراحی نمای خانه دوبلکس با بتن نیز هم در مورد خانه‌های دارای مساحت بالا و هم در مورد خانه‌های با مساحت کوچک قابل اجراست.

استفاده از بتن اکسپوز در این مورد می‌تواند معماری خانه دوبلکس شیک و بی‌نظیر برای شما به وجود آورد. بتن اکسپوز متریالی مدرن و امروزی برای طراحی انواع ویلا، خانه دوبلکس و ساختمان‌های یک‌طبقه است. بتن اکسپوز انواع مختلفی دارد که هریک مخصوص استفاده در بخشی از ساختمان از جمله دیوارها، کف، نما و… هستند.

بتن اکسپوز برای به‌کارگیری در قسمت‌های مختلف ساختمان دوبلکس شما به‌صورت پیش ساخته عرضه می‌شود. در سال‌های اخیر بر تعداد افرادی که طراحی خانه دوبلکس با تایل بتن اکسپوز را ترجیح می‌دهند افزوده شده است. علت این امر علاوه بر جذابیت بالای ظاهری نماهای طراحی شده بدین شیوه، قیمت مقرون‌به‌صرفه بتن اکسپوز است.

— طراحی رومی

 طراحی نما رومی جدید در مورد خانه‌های دوبلکس، خانه‌های یک طبقه ویلایی و ویلاها جذابیت بسیار زیادی ایجاد می‌کند. مواد و مصالح مورد استفاده برای پیاده‌سازی طرح این نوع ساختمان‌ها مخصوص بوده و سنگ‌های خاصی همچون تراورتن در این مورد به کار می‌روند.

علاقه‌مندان به طرح‌های کلاسیک غالباً طرفدار طراحی رومی نیز هستند. ستون‌های بزرگ و دوار از جمله بارزترین ویژگی‌های این مدل خانه دوبلکس به سبک کلاسیک یا رومی می‌باشند. طراحی رومی در رنگ روشن و با استفاده از سیمان سفید پیاده سازی می‌شود. این نوع طراحی هم در مورد ساختمان‌های دوبلکس با مساحت بالا و هم در مورد آپارتمان‌های دوبلکس کوچک جلوه جذابی ایجاد خواهد کرد.

 — طراحی کلاسیک در نمای خانه دوبلکس

 طراحی انواع نما کلاسیک می‌تواند خانه دوبلکس شما را در میان اماکن اطراف به یک خانه قصر مانند تبدیل کند. طراحی به این شیوه کاملاً منحصر به فرد بوده و مورد علاقه خاص‌پسندان است. هم در مورد طراحی داخلی و هم در مورد طراحی نمای ساختمان دوبلکس، طراحی کلاسیک طرفداران بسیار زیادی دارد. المان‌های این نوع طراحی بسیار دقیق و ظریف بوده و در کنار هم جلوه ظاهری جذابی را پدید می‌آورند. مزیت این نوع دکوراسیون در این است که می توانید برای دکوراسیون داخلی و حتی در ایجاد کابینت نیز ا این مدل استفاده نمایید. کابینت کلاسیک جزو طرح جدید کابینت آشپزخانه می باشد.

— طراحی خانه دوبلکس مدرن

 طراحی نمای ساختمان مدرن در میان انواع ایده‌های خانه دوبلکس ساده اما شیک‌تر به نظر می‌رسد. علاقمندان به طراحی خانه دوبلکس مدرن غالباً بیشتر از تعداد افرادی هستند که از ایده‌های کلاسیک استقبال می‌کنند.

مسلماً یک خانه دوبلکسی که نمای بیرونی آن به شیوه مدرن طراحی شده باشد، بایستی نمای داخلی مدرنی نیز داشته باشد. چرا که طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک در مورد این نوع ساختمان‌ها مناسب نیست و به عبارت عامیانه مضحک به نظر می‌رسد.

طراحی خانه دوبلکس مدرن با استفاده از انواع مواد و متریال‌های امروزی قابل اجرا می‌باشد. در مورد این نوع ساختمان‌ها انواع متریال در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف به کار می‌روند. اشکال هندسی خاص و ساده در نماهای طراحی شده به شیوه مدرن اجرا می‌شوند.

به سبب تنوع بالای طرح‌ها و متریال‌های مورد استفاده برای اجرای این نوع ایده، می‌توان ساختمان‌های دارای طراحی مدرن را در انواع مدل‌ها مشاهده کرد. علاوه بر خانه‌های دوبلکس، بسیاری از ویلاها و ساختمان‌های یک‌طبقه ویلایی نیز به شیوه مدرن طراحی می‌شوند. طراحی لابی ساختمان نیز یکی از اجزای ضروری در ساختمان‌های مدرن می‌باشد برای طراحی لابی می‌توانید از متریال متفاوت استفاده نمایید.

 — طراحی با سنگ

 طراحی با سنگ یکی از ایده‌های بهره گرفته شده از طبیعت برای طراحی نمای خانه دوبلکس ویلایی است. البته علاوه بر نمای بیرونی، طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان‌های دوبلکس را نیز می‌توان بدین شیوه انجام داد. انواع سنگ‌ها در ابعاد و رنگ‌های مختلف برای این منظور استفاده می‌شوند.

افراد علاقه‌مند به المان‌های طبیعی همچون چوب و سنگ افرادی هستند که ارتباط قدرتمندی با طبیعت برقرار می‌کنند و متریال سنگ یا بتن اکسپوز طرح چوب بسیار برای آنها جذاب می‌باشد.

 علاقه‌مندان به این ایده برای طراحی خانه‌های دوبلکس اغلب خوش‌سلیقه و خاص‌پسند هستند. جلوه ظاهری نمای بیرونی ساختمان دوبلکس طراحی شده با سنگ بسیار جذاب خواهد بود.

مدل خانه دوبلکس سنگی به لطف دیوارهای ضخیم خود عایق بسیار خوبی هستند. طراحی خانه دوبلکس با سنگ همچنین گزینه بسیار خوبی برای بازسازی خانه‌های دوبلکس قدیمی و دادن ظاهری جدید به آنها است.

 طراحی خانه دوبلکس با سنگ که با معماری بسیار متفاوتی نسبت به خانه‌های کاشی‌کاری و بتن‌آرمه ساخته می‌شوند، همچون طراحی نمای ساختمان دو طبقه تراس دار در کلاس اقامتگاه‌های مجلل قرار می‌گیرند.

از آنجایی که در ساخت این فضاهای نشیمن از سنگ‌های طبیعی استفاده می‌شود که مخصوصاً برای ساکنان شهرهای گرم ترجیح داده می‌شود، می‌توانند خنک‌تر از سایر اقامتگاه‌ها باشند.

— طراحی با شیشه

 طراحی با شیشه را می‌توان ظریف‌ترین طراحی در میان ایده‌های خانه دوبلکس در نظر گرفت. نمای خانه دوبلکس طراحی شده بدین سبک جذابیت بسیار بالایی دارند. آنها می‌توانند هم در مورد خانه‌های دوبلکس کوچک و هم برای خانه‌های دوبلکس با مساحت بالا استفاده شوند. طراحی با شیشه دقت و ظرافت بالایی را در کار می‌طلبد.

از این رو آن را به افراد حرفه‌ای در زمینه طراحی نمای ساختمان می‌سپارند. طراحی خانه دوبلکس با شیشه جلوه کاملاً خاص و منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند که موردپسند همگان نیست. افراد علاقه‌مند به زرق‌وبرق و ایجاد ظاهری خیره‌کننده از این نوع طراحی بیشتر استقبال می‌کنند.