طراحی نما ساختمان مدرن با انواع متریال ( ایده های نما مدرن ساختمان )

نما ساختمان مدرن

یکی از روش های نوین و جدید جهت ایجاد یک تغییر منحصر به فرد در قسمت بیرونی هر ساختمانی طراحی نما به کمک متریال جدید و به روز می باشد. نما ساختمان باعث ایجاد سبک جدیدی در هر سازه ای به راحتی می‌شود.

همچنین نما ساختمان اگر به طور مدرن و به روزی طراحی شده باشد، قطعا بیشترین میزان از جذابیت را به همراه خواهد داشت. نمای خانه مدرن تمامی آن چیزی است، که جذابیت و زیبایی را برای سازه ساختمانی به ارمغان می‌آورد.

در سایه نما مدرن آپارتمان هارمونی بیرونی سازه می‌تواند به اوج زیبایی خود برسد. همچنین در کنار تمامی این ویژگی‌های مثبت به کمک نما مدرن ساختمان می‌توانید سازه ساختمانی خود را از نظر طراحی و معماری بیرونی بهبود ببخشید. برای ایجاد یک طراحی مدرن نما ساختمان استفاده از متریال مناسب و همچنین طراحی به شیوه‌ای اصولی مهم ترین نکته قطعا به شمار می‌آید.

انواع متریال نمای مدرن :

طراحی و اجرای نمای ساختمان مدرن و منحصر به فرد می تواند تمامی آن چیزی را که از زیبایی و ظرافت در ذهن شما تداعی شده است، را معنا ببخشد. در حال حاضر انواع نماهای مدرن از متریال مختلفی تولید شده اند. متریال به کار رفته در اغلب نما ساختمان‌ها باکیفیت و همچنین مقاوم در برابر هر نوع عامل مخرب محیطی می‌باشد. انواع نماهای مدرن امروزی به دلیل سادگی و ظرافت بیشتر مورد پسند واقع می شوند.

نماهای ساختمان مدرن امروزی یک ساختمان را به اوج زیبایی می تواند برساند. نماهای مدرن ساختمان قابلیت اجرا بر روی سازه های ساختمانی و همچنین سازه ویلایی و تجاری را دارند.

بر حسب کاربری هر سازه‌ای شما باید نما ساختمانی مناسبی را انتخاب کنید. از نظر متریال به کار رفته، کیفیت و قیمت انواع نمای ساختمان مدرن با یکدیگر تفاوت فاحشی دارند. به کمک انواع نامتناهی از نما مدرن ساختمان امروزی می توانید ظاهر بی بدیع و مثال زدنی را برای هر ساختمانی ایجاد کنید.

● بتن اکسپوز :

این محصول در واقع یکی از بهترین گزینه‌ها برای نما ساختمان شناخته می‌شود. بتن اکسپوز نمای ساختمان به صورت کاملا یکپارچه بوده و در عین سادگی بسیار زیبا می‌باشد. این محصول را به راحتی در هر محیطی می توانید نصب کنید‌. همچنین بتن اکسپوز بر پایه متریال باکیفیت و درجه یک طراحی و تولید شده است. بتن اکسپوز به کار رفته در نما ساختمان‌ها در هر ابعادی قابل سفارش می‌باشد. این محصول ظاهری ساده و بدون نقص را در قسمت نما ساختمان همیشه ایجاد می‌کند.

همچنین در مقایسه با سایر نماهای ساختمانی از نظر طراحی و نوع ساختار بسیار متفاوت می‌باشد. برخلاف تمامی باورهای غلط این نمای ساختمانی قابلیت نصب آسان تری دارد.

09904014542

● ترموود :

از دیگر متریال پرکاربرد در نماهای ساختمان مدرن ترموود می‌باشد. این متریال حالتی شبیه به چوب طبیعی داشته و در طیف رنگی گسترده‌ای به بازار عرضه می‌شود.

اوج خلاقیت در نماهای ساختمانی مدرن را به کمک ترموود می‌توان تجربه کرد. طراحی‌های متفاوت و گوناگون به کمک ترموود قابل اجرا می‌باشد. البته این نوع متریال در نما مشکلاتی را نیز به وجود خواهد اورد که برای جلوگیری از آن می‌توانید از بتن اکسپوز طرح چوب کمک بگیرید هم نمای چوبی خود را حفظ کنید و هم از مقاومت بتن بهره ببرید.

همچنین این نما در مقایسه با سایر نمونه‌های دیگر ظاهری کاملا متفاوت را دارا است و حتی در دکوراسیون داخلی نیز بسیار محبوب است. در مقاله کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون داخلی بیشتر در این باره توضیح داده ایم.

حتما بخوانید: بتن پیش تنیده چیست

●کامپوزیت نمای مدرن آپارتمان :

یکی از نمونه های محبوب در سراسر دنیا جهت طراحی نمای ساختمان مدرن کامپوزیت می‌باشد. در واقع کامپوزیت به کار رفته در نما ساختمان پانل‌هایی در ابعاد مشخص از جنس آلومینیوم می‌باشد.

این پانل‌ها در هر رنگی تولید و به بازار فروش همیشه عرضه می‌شوند. پانل کامپوزیت در برابر ضربه مقاوم می باشد و برش پذیری بالا از ویژگی های آن به شمار می آید. امکان جا به جا شدن پانل کامپوزیت پس از نصب بر روی نما ساختمان تقریبا صفر است. از این نوع نما برای نمای ویلا نیز استفاده می شود.

این نمای مدرن آپارتمان به هیچ عنصری محدود نیست و طراح می‌تواند خلاقیت کافی را هنگام طراحی از خود نشان دهد. این نما در حال حاضر به خاطر زیبایی و سادگی طرفداران بسیار زیادی دارد. برعکس نمای رومی ساده و شیک که بسیار پرشکوه می باشد این نما ظاهر ساده و جذابی دارد .

●شیشه :

از دیگر نماهای ساختمان مدرن که در سایه انعکاس نور در هر ساعتی از شبانه روز زیبایی خاص دارد، نما ساختمان شیشه‌ای است. این نما معمولا به کمک نوع خاصی از شیشه ها که دارای ضخامت بیشتر و مقاومت کافی در برابر ضربه هستند؛ طراحی و اجرا می‌شوند. نمای ساختمان شیشه‌ای عمر مفید بسیار بالایی نیز دارد. همچنین این نمای ساختمانی مدرن ظاهری متفاوت و به روز برای ساختمان شما تحت هر شرایطی می تواند به ارمغان بیاورد.

این متریال ساختمانی جهت نما با انعکاس نور باعث بزرگ تر دیده شدن سازه نیز خواهد شد. همچنین برای سازه‌های ساختمانی مینیمال و حتی بزرگ کاملا گزینه مناسبی می‌باشد. نما ساختمان شیشه ای نیازمند تدارکات خاصی جهت نصب به هیچ عنوان نیست. این نمای ساختمانی مدرن در مدت زمان کوتاه تری قابل نصب است. از این نوع نما برای طراحی خانه دوبلکس، یک طبقه یا دوطبقه و حتی ویلاهای نوین استفاده می‌شود.

ویژگی های طراحی نمای مدرن ساختمان :

از دیگر مسائل مهمی که همیشه افراد قبل از اجرا و طراحی نمای مدرن ساختمان به آن اهمیت می‌دهند، ویژگی این طراحی جذاب و جدید می‌باشد.

نما مدرن ساختمان ویژگی‌های بسیار زیادی را به همراه دارد. به همین علت همه ساله عده زیادی از افراد اقدام به ایجاد نمای مدرن ساختمان ویلایی و آپارتمانی خود می‌کنند‌. نکته جالب این است که می توانید دکوراسیون کلاسیک یا نئوکلاسیک را به سبک مدرن نیز اجرا کنید و یک نمای متفاوت برای ساختمان خود به وجود آورید.

یکی از ویژگی‌های بارز طراحی نمای مدرن ساختمان ایجاد ظرافت و زیبایی خاص در قسمت بیرونی ساختمان می‌باشد. همچنین شما با پرداخت هزینه‌ای ناچیز تا سال ها نمای ساختمان خود را مدرن و لاکچری خواهید کرد.

با بهره‌گیری از عناصر درست و صحیح می‌توانید نمای بی نظیری را از هر لحاظ برای ساختمان خود ایجاد کنید. ارزش مالی و اعتبار سازه ساختمانی شما در منطقه در سایه یک نمای مدرن ساختمان جدید و خاص افزایش پیدا می‌کند.

همچنین نماهای امروزی دارای عمر مفید بسیار بیشتری بوده و شما تا سال ها از این زیبایی مثال زدنی می تواند بهره مند شوید. در کنار تمامی این ویژگی‌های مثبت طراحی نمای مدرن آپارتمان و حتی ساختمان می تواند با ایجاد یک هارمونی و هماهنگی با قسمت سازه زیبایی جدیدی را رقم بزند. با ایجاد یک پوشش مناسب به کمک نماهای ساختمان مدرن شما می‌توانید از سازه خود در برابر عوامل مختلف محیطی نیز محافظت کنید. نما ساختمان مدرن نقش پوششی خود را تحت هر شرایطی نیز به درستی ایفا می‌تواند بکند.