مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک ( زیباترین مدل های آشپزخانه کوچک )

کابینت اشپزخانه کوچک

آشپزخانه مهم‌ترین قسمت هر خانه است و کابینت مهم‌ترین عنصر هر آشپزخانه‌ای به شمار می‌رود. اگر آشپزخانه کوچکی دارید با انتخاب یک کابینت مناسب می‌توانید این نقطه ضعف را تا حدود بسیار زیادی پوشش دهید.

در ادامه در خصوص کابینت آشپزخانه کوچک ایرانی و چند مدل کابینت آشپزخانه کوچک بیشتر صحبت خواهیم کرد.

انواع مدل آشپزخانه کوچک

آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و گاهی حتی محل گفتگو و لذت بردن از کنار خانواده بودن است. اگر آشپزخانه شما کوچک است، نگرانی به خود راه ندهید زیرا با یک انتخاب کابینت و نورپردازی مناسب می‌توانید، فضا را مدیریت کنید و ضعف کوچک بودن آشپزخانه خود را پوشش دهید.

در ادامه به معرفی چند مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک می‌پردازیم.

چیدمان کابینت آشپزخانه کوچک باید چگونه باشد؟

مهم نیست، آشپزخانه شما چقدر بزرگ است. چه بسیار آشپزخانه‌هایی وجود دارند که در چیدمان وسایل خود سلیقه‌ای به خرج نمی‌دهند و آنقدر درهم و برهم وسایل را چیده‌اند که نه تنها آشپزخانه کوچک به نظر می‌آید، بلکه از نظر زیباشناسی هم نمره قابل قبولی دریافت نخواهند کرد.

اهمیت چیدمان درست وسایل در آشپزخانه زمانی بسیار زیاد می‌شود که آشپزخانه شما کوچک باشد. در زیر به برخی از مهمترین نکات که در حین چیدمان یک آشپزخانه کوچک باید به آن توجه داشته باشید، اشاره شده است.

(جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه را در لینک قرارداده شده میتوانید ببینید.)

مدل کابینت آشپزخانه کوچک

  • در قدم اول به شما پیشنهاد می‌کنیم تا هر وسیله اضافه و غیر کاربردی که در آشپزخانه شما وجود دارد را از آنجا خارج کنید. نگران قضاوت دیگران در خصوص وسایل کم موجود در آشپزخانه نباشید، چرا که آرامش شما مهمترین نکته در خانه است.
  • در انتخاب کابینت بسیار سخت‌گیر و با دقت باشید، بهتر است تا می‌توانید آشپزخانه خود را از کابینت‌های جادار پر کنید (در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم کرد).
  • رنگ آشپزخانه تأثیر بسیار زیادی در کوچک نشان دادن فضا دارد، بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که فضا را بزرگتر نشان می‌دهد (در ادامه در این خصوص نیز به طور ویژه صحبت می‌کنیم).
  • میز‌های ناهار خوری فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کنند. اگر آشپزخانه شما کوچک است، از قرار دادن میز ناهار خوری در آشپزخانه صرف نظر کنید چرا که میز‌های ناهار خوری آنچنان اهمیت ندارد.
  • وسایل متناسب با آشپزخانه خود را تهیه کنید. برای مثال اگر جمعیت خانواده شما کم است، یک ماشین لباسشویی 6 کیلویی برایتان مناسب است، از خرید لباسشویی‌های 10 – 9 -8 کیلویی چشم پوشی کنید.

کابینت آشپزخانه کوچک‌ام دی اف

کابینت مهم‌ترین عضو هر آشپزخانه‌ای به شمار می‌رود، اهمیت کابینت در آشپزخانه‌های کوچک بسیار بیشتر است. اگر کابینت آشپزخانه کوچک شما مناسب نباشد، قطعاً به مشکل بر خواهید خورد. در ادامه به معرفی بهترین طرح کابینت آشپزخانه کوچک ، کابینت آشپزخانه ال کوچک می‌پردازیم.

– صرف نظر از طرح و جنس کابینت آشپزخانه کوچک شما، پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ عنوان از اپن‌های سنتی استفاده نکنید و آن را کابینت کنید تا فضای بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد. روش تميز كردن كابينت ام دي اف قهوه ای، سیاه و سفید را در مقالات دیگر بخوانید.

کابینت برای آشپزخانه کوچک

 

طرح کابینت‌ ام دی اف ساده برای آشپزخانه کوچک

بسیاری از مردم بر این باور هستند که سادگی نهایت زیبایی است و از همین جهت به سراغ کابینت‌های ساده برای آشپزخانه خود ‌می‌روند. کابینت‌های ساخته شده از‌ ام دی اف ساده دوام، کیفیت قابل قبول و از همه مهم‌تر قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای دارند و برای افرادی که به دنبال هزینه کمتر هستند، بهترین انتخاب این مدل کابینت می‌باشد. ایده های مختلف دکوراسیون چوبی منزل را که موجب هار مونی با این کابینت ها نیز می شود در مقالات دیگر توضیح داده ایم.

توجه داشته باشید که استفاده از رنگ قهوه‌ای و مشکی با هم به هیچ عنوان زیبا نخواهد بود و علاوه بر عدم زیبایی، متراژ آشپزخانه شما را کوچکتر نیز نشان می‌دهد. اگر آشپزخانه شما کوچک است به هیچ عنوان از ترکیب این دو رنگ استفاده نکنید.

اگر اصرار به استفاده از رنگ قهوه‌ای در آشپزخانه خود دارید، پیشنهاد می‌شود از رنگ قهوه‌ای روشن به همراه سفید استفاده کنید تا آشپزخانه شما جلوه زیباتری پیدا کند.

کابینت آشپزخانه کوچک ایرانی

کابینت برای آشپزخانه کوچک هایگلاس

ورق‌های هایگلاس از بهترین و با کیفیت‌ترین ورق‌های‌ام دی اف موجود در بازار هستند. ‌ام دی اف‌های هایگلاس سطح براق و شیشه مانندی دارند که زیبای را برای آشپزخانه شما به ارمغان می‌آورند. این ورق‌ها در برابر خراش، ضربه، حرارت و. . مقاومت بسیار بالایی دارند، کابینت‌های ساخته شده با ورق هایگلاس بسیار با دوام هستند و خیال شما را برای سال‌های زیادی راحت می‌کند.

نکته بسیار جالبی که در خصوص ورق‌های هایگلاس وجود دارد، تنوع رنگ بسیار بالای این ورق‌ها است. این تنوع رنگ به شما در طراحی بهتر و مناسب فضا کمک بسیار زیادی می‌کند.

رنگ سفید به بزرگتر دیده شدن فضا کمک بسیار زیادی می‌کند، اگر احساس می‌کنید که رنگ سفید سرد است و مایل هستید آن را در کنار رنگ دیگر استفاده کنید، موردی نیست چرا که سفید همخوانی بسیار زیادی با سایر رنگ‌ها دارد. استفاده از رنگ سفید در کنار آبی تیره برای آشپزخانه مدرن بسیار پیشنهاد می‌شود. در کنار آشپزخانه اگر پذیرایی شما نیز کوچک است می توانید ایده‌های دکوراسیون خانه های کوچک را در مقالات دیگر ببینید.

کابینت آشپزخانه کوچک ایرانی

کابینت ممبران برای آشپزخانه کوچک

کابینت‌های ممبران به سبب زیبایی و طراحی متنوع در سال‌های اخیر مورد توجه و استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است. بسیاری از مردم بر این باور هستند که کابینت‌های ممبران برای آشپزخانه مجلل و بزرگ مناسب هستند، اما این کابینت‌ها داراری تنوع رنگ و طرح بسیار زیادی هستند که این تنوع رنگ و طرح به شما کمک می‌کند تا بتوانید از آن‌ها در هر فضایی استفاده کنید. مدل کابینت جزیره ای برای آشپزخانه کوچک نیز که می تواند با این نوع متریال ساخته شود نیز بسیار جذاب می باشد.

همان‌طور که گفتیم رنگ سفید بهترین رنگ برای آشپزخانه‌های کوچک است. استفاده از رنگ سفید به همراه رنگ طوسی به آشپزخانه بی‌روح شما روح می‌دمد و فضای آن را گرم‌تر می‌کند.

کابینت‌های روکش چوب برای آشپزخانه کوچک

چوب و محصولات چوبی زیبایی خاص و منحصر به فرد خود را دارند، حال در نظر بگیرید که کابینت‌های آشپزخانه شما چوبی باشد. ساخت کابینت‌های تمام چوب قیمت تمام شده‌ی بسیار بالایی خواهد داشت. اگر برای صفحه‌ی رویی کابینت از سنگ کوارتز آشپزخانه استفاده کنید نیز این زیبایی را دو چندان می کنید.

علاوه بر قیمت بالا، نگهداری و مراقبت از این کابینت‌ها نیز بسیار سخت خواهد بود از این رو‌ ام دی اف‌های روکش چوب وارد بازار شدند. این‌ ام دی اف‌ها به زیبایی چوب هستند و قیمت بسیار کمتری دارند، تازه مقاومت و نگهداری آن‌ها بسیار ساده‌تر خواهد بود.

اگر از کابینت‌های طرح چوب در کنار نورپردازی مناسب استفاده شود، می‌تواند آشپزخانه شما را به شکل خارق العاده‌ای زیبا کند. کابینت‌های طرح چوب معمولاً در آشپزخانه‌های کوچک زیبا به نظر نمی‌آیند، مگر اینکه از رنگ‌های دیگر مانند کرم، سفید در کابینت طرح چوب استفاده شود. کابینت‌های‌ ام دی اف طرح چوب کرم قهوه‌ای و کرم سفید از محبوبیت بسیار ویژه‌ای نزد مردم برخوردار هستند.

کابینت اشپزخانه ال کوچک

اپن طرح جزیره

اگر مدل‌های معرفی شده تا کنون شما را راضی نکرده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از اپن‌ ام دی اف جزیره در آشپزخانه خود استفاده کنید. ‌ام دی اف جزیره نوعی جدید از طراحی داخلی است که استفاده از آن می‌تواند به بهترین شکل فضا را مدیریت کند. در بالا اشاره شد که اگر آشپزخانه شما کوچک است، بیخیال میز نهار خوری شوید.

اپن‌ام دی ای جزیره این خلأ نبود میز نهار خوری را جبران می‌کند و شما می‌توانید در دو طرف این اپن صندلی بگذارید و از آن به عنوان میز نهار خوری استفاده کنید. این طرح برای کابینت آشپزخانه ال کوچک بسیار مناسب خواهد بود.

نورپردازی در آشپزخانه های کوچک

نورپردازی در آشپزخانه‌های کوچک

نورپردازی آشپزخانه‌های کوچک اهمیت بسیار زیادی دارد و به هیچ عنوان نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. با نورپردازی مناسب شما می‌توانید، فضای خود را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهید.

  • اگر آشپزخانه شما نورگیر است، از آن نهایت بهره را ببرید. استفاده از پرد‌ه‌های کلفت و چند لایه در این محیط‌ها ممنوع است و اجازه دهید تا خورشید نور و گرمای خود را به آشپزخانه شما هدیه دهد.
  • استفاده از چراغ‌های ال ای دی خطی، نوار‌های زنون برای داخل کشو‌های کابینت‌ها، بالای کابینت، زیر اپن و. . راهکار مناسب برای زیباتر کردن آشپزخانه کوچکتان است.
  • استفاده از تکنیک نور مخفی می‌تواند به بزرگتر به نظر آمدن آشپزخانه شما کمک ویژه کند.

در نهایت

خانه‌های کوچک و آپارتمانی امروز باعث شده است تا دست مهندسان برای طراحی آشپزخانه‌های بزرگ بسته باشد. آشپزخانه به عنوان قلب خانه تأثیر بسیار زیادی در خانه دارد و باید به آن توجه بسیار ویژه‌ای شود.

اگر آشپزخانه شما کوچک است، بهتر است به جای غر زدن هوش خود را به کار بگیرید تا با استفاده از تکنیک‌ها و کابینت مناسب فضای آشپزخانه کوچک خود را بزرگتر کنید.


0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *