دکوراسیون چوبی منزل ( ایده های اجرای دکوراسیون چوبی پذیرایی + اتاق خواب )

دکوراسیون چوبی منزل

یکی از اولین متریالی که در مورد دکوراسیون منزل به ذهن می رسد، بدون شک ظرافت دکوراسیون چوبی است. این متریال که هیچ گاه از مد نمی افتد و بیشتر مورد پسند قرار می گیرد، فضایی طبیعی به دکوراسیون منزل می بخشد.

استفاده از چوب در بسیاری از زمینه ها، از مبلمان گرفته تا دیوار در دکور چوبی پذیرایی زیبا و چشم نواز است. مبلمان چوبی مناسب برای هر سلیقه و رنگ، دکوراسیونی مدرن و شیک را به محل استفاده می‌آورد. بسته به نوع متریال استفاده شده، مبلمان چوبی عنصر ایده‌آلی برای تضمین هماهنگی در طراحی و دکوراسیون پذیرایی است که مزایای بسیاری را به همراه دارد. تمیز کردن و نگهداری آنها نیز بسیار آسان است.

رطوبت را جذب می کند و تعادل رطوبت محیط را حفظ می کند و همچنین به عنوان عایق حرارتی عمل می کند. ساختار ساده طراحی چوبی، درواقع با تأکید بر طبیعی بودن به ویژه در خانه ها امتیازی عالی به دکوراسیون می بخشد.

دکوراسیون چوبی منزل که یکی از محبوب ترین سبک ها برای دوستداران دکوراسیونی می باشد که آرامش را در دکوراسیونی می یابند که طبیعی بودن خود را از دست ندهند.

ایده های طراحی منزل با چوب، مورد علاقه کسانی است که طبیعت را دوست دارند و می خواهند به فضاهای داخلی هویتی طبیعی و آرامبخش می بخشد.

ایده استفاده از چوب در دکوراسیون پذیرایی

اتاق نشیمن و پذیرایی فضاهایی هستند که اعضای خانواده اغلب در طول روز دور هم جمع می شوند. ایجاد سبکی که طبیعی بودن چوب را در این قسمت ها تداعی کند، تنها می تواند یک صندلی راحتی چوبی باشد. استفاده از چوب در بیشتر وسایل پذیرایی مانند میز قهوه خوری یا میز ناهارخوری نیز خالی از لطف نیست. همچنین در آشپزخانه نیز با استفاده از چوب می توان کابینت ام دی اف سفید قهوه ای زیبایی را طراحی کرد.
به عنوان مثال، می توانید به راحتی با یک ست مبل چوبی با پایه های چوبی یا یک ویترین پر زرق و برق با تزئینات چوبی به یک فضای زیبا از دکور چوبی  و دکوراسیون مینیمال برسید.

– ایده دکوراسیون چوبی آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های دکوراسیون یک خانه است. زیرا آشپزخانه مهمترین قسمت یک خانه است. شیک بودن دکوراسیون آشپزخانه تضمین می کند که کل خانه، دکوراسیونی هماهنگ داشته باشد.

به همین دلیل مردم به دکوراسیون آشپزخانه اهمیت بیشتری می دهند. چوب یکی از مهم ترین مواد مورد استفاده در دکوراسیون آشپزخانه است. بنابراین، می توان از چوب در قسمت های مختلف دکوراسیون آشپزخانه استفاده کرد. یکی از سبک های دکوراسیون که نزدیکی زیادی به دکوراسیون چوبی دارد دکوراسیون روستیک می‌باشد که در مقاله‌ی دیگر می‌توانید ویژگی‌های آن را ببینید.

دکوراسیون چوبی آشپزخانه

دکوراسیون چوبی آشپزخانه

دکوراسیون چوبی آشپزخانه

دکوراسیون چوبی آشپزخانه

– محصولات تزئینی در دکوراسیون چوبی منزل

محصولات چوبی حصیری از جمله وسایلی هستند که نقشی مکمل در دکوراسیون آشپزخانه چوبی به خود می گیرند. با کمک لوازم حصیری آشپزخانه، می توانید به دکوراسیون چوبی آشپزخانه خود جلوه بسیار زیباتری ببخشید. همچنین می توانید قفسه ها و دکورهایی از جنس چوب و دیوارهای حصیری درست کنید، اگر به دنبال گرفتن ایده دکوراسیون طلا فروشی مدرن هستید این مقاله به شما کمک می‌کند.

– بهره بردن از میز و صندلی چوبی

یکی دیگر از پیشنهادات ضروری در میان ایده های دکوراسیون داخلی چوب، اهمیت دادن به استفاده از چوب در میز و صندلی به منظور ایجاد فضایی آینده نگرانه در آشپزخانه است.

برای جان بخشیدن به دکوراسیون چوبی خانه، می توانید در این قسمت از خانه که در آن غذا می خورید، میز و صندلی های چوبی را انتخاب کنید.
با انتخاب میز چوبی و صندلی چوبی برای آشپزخانه نیز می توانید دکور چوبی پذیرایی را با دکوراسیون چوبی هماهنگ کنید.

– استفاده از پنجره در دکوراسیون منزل چوبی

جزئیاتی کوچک همچون پنجره در دکوراسیون داخلی می توانند به طور مستقیم فضای موجود در محیط را متمایز کنند، هرچند ممکن است در نگاه اول چندان موثر به نظر نرسند. می توانید با نصب پنجره های چوبی که فکر می کنید چون پشت پرده ها پنهان شده اند در دکوراسیون حرفی برای گفتن ندارند، در طراحی دکوراسیون پذیرایی نمایی عالی ایجاد کنید.

اگر فرصت دارید می توانید قاب پنجره ها را با پرده های حصیری چوبی بپوشاند. علاوه بر این، می توانید گیاهان گلدانی یا لوازم تزئینی مختلف را جلوی پنجره قرار دهید که با چوب هماهنگی داشته باشد. این نوع پنجره با دکوراسیون منزل به سبک بوهو بسیار هماهنگی دارد.

– تزیین ورودی خانه با دکوراسیون چوبی مدرن

اگر می خواهید طبیعی بودن دکوراسیون خانه خود را از همان لحظه ورود به درب منزل احساس کنید، می توانید ورودی خانه را متناسب با آن تزئین کنید. یک کمد چوبی یا یک آینه با قاب چوبی که جلوی در قرار می‌دهید، دکوراسیونی را که می‌خواهید ایجاد کنید، به طور کامل منعکس می‌کند.

– استفاده از چوب در وسایل کاربردی (یونیت)

می توان گفت یونیت های تلویزیون علاوه بر اهمیت کاربردی در دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی، یکی از بخش های کلیدی با ظاهری زیبا هستند. در این راستا می‌توانید از یونیت تلویزیونی برای گنجاندن سبک دکوراسیون چوبی استفاده کنید که در آن چوب نقش زیبا و چشم گیری در این قسمت‌ خانه شما ایفا می کند.

با توجه به سبک سایر مبلمان خود، می‌توانید به راحتی ایده‌های طراحی پذیرایی را با یونیت تلویزیونی که انتخاب می‌کنید هماهنگ کنید.

– استفاده از محصولات روشنایی چوبی

محصولات روشنایی با بافت چوبی و نورپردازی چوبی، یکی از اجزای لاینفک دکوراسیون روستیک هستند که در بین ایده‌های ضروری دکوراسیون چوبی به چشم می‌خورد. یک چراغ با پایه‌های چوبی، یک چراغ آویزدار با تزیینات چوبی یا آباژور و لوسترهای چوبی فضایی اصیل در دکوراسیون پذیرایی ایجاد خواهد کرد.

– ایده دکوراسیون چوبی اتاق خواب

ایده استفاده از چوب در دکوراسیون اتاق خواب حتی پس از گذشت سالها هرگز از مد نمی افتد. زیرا طبیعی بودن و گرمای درخت همیشه در دکوراسیون اتاق خواب بازتاب مثبتی داشته و دارد.

یکی از مناطقی که چوب برای آن مناسب‌ است، اتاق‌های خواب یا کار است.

می توانید با ترکیب یک میز با بافت چوبی با کتابخانه های چوبی رنگ، جلوه سادگی بافت چوب را تقویت کنید و یک دکوراسیون چوبی منزل ایرانی زیبا و جذاب به وجود آورید.

– مبلمان و تحت خواب چوبی

مجهز شدن اتاق خواب به مبلمان چوبی با رنگ طبیعی می تواند راه حلی زیبا و کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب باشد.
وجود صندلی و تخت چوبی در کنار یک کمد چوبی و آینه‌ هایی با قاب چوبی یک سبک تزئینی قوی ایجاد می کند. از سوی دیگر، تخته‌های چوبی حصیری که اخیرا دوباره مد شده‌اند، می‌توانند با میز و کمدهای چوبی، هارمونی زیبایی ایجاد کنند.

تختخواب‌هایی با ظاهر چوب طبیعی و فرآوری نشده، صیقل‌نشده و رنگ‌نشده، مناسب‌ترین گزینه برای این سبک هستند. سبک روستیک مانند سبک مدرن و مینیمال خطوط ظریف ندارد. برعکس، این سبک طبیعی تر و خشن تر است که در آن ظاهر خام مواد حفظ می شود. با انتخاب تختخواب با متریال چوبی می توانید سبک مدرن خود را روستایی کنید. مدل های مدرن تری از صنایع چوبی بدون تغییر در رنگ و بافت نیز در دسترس هستند.