ایده های دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک ( المان های موثر در دکور اتاق خواب جذاب )

دکور اتاق خواب

دکوراسیون داخلی اتاق خواب، یکی از پراهمیت‌ترین بخش‌ها در هر خانه‌ای محسوب می‌شود. اتاق خواب مکانی است که در آن روز را هم آغاز می‌کنیم و هم به پایان می‌رسانیم، بنابراین ایجاد یک فضای مناسب در اتاق خواب بسیار ضروری است.

فارغ از این که چه مدل طراحی برای دکوراسیون آن مدنظر دارید، دکوراسیون اتاق خواب باید ساده و آرامش‌بخش باشد. بکارگیری برخی ترفندهای هوشمندانه در دکور اتاق خواب می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

المانهای مهم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

— رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

استفاده از رنگ مناسب در اتاق خواب می‌تواند هم در یک خواب عمیق و راحت موثر باشد و هم فضای اتاق را برای آغاز یک روز پر انرژی مهیا کند. رنگ‌های روشن در کنار رنگ‌های تیره توازن رنگی مناسبی در اتاق خواب ایجاد می‌کند. رنگ برای اتاق خواب بایستی هوشمندانه انتخاب شود. رنگ‌های آرامش‌بخش و با تم رنگی هم‌ خانواده، برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک توصیه می‌شوند.

رنگ‌های ملایم مانند آبی، ارغوانی، بنفش کم رنگ و سبز و … برای دکور اتاق خواب مناسب هستند. این رنگ‌ها موجب گرما و آرامش بخش شدن می‌شوند. در اتاق خواب خود از تنالیته‌ی ملایم رنگ مورد علاقه‌ی خود استفاده کنید. برای انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون منزل حتما مقاله دیگر ما را بخوانید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

دکوراسیون اتاق خواب ساده و ارزان

دکور اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

— نور در دکور اتاق خواب

نور طبیعی در دکوراسیون اتاق خواب بهترین نور محسوب می‌شود و تا جایی که ممکن است، از نور طبیعی باید بهره گرفت. تنظیم نور اتاق خواب برای زمان‌های مختلف، می‌تواند به صورت دستی یا هوشمند انجام شود. برای نورپردازی اتاق خواب، می‌توان از نورهای نقطه‌ای یا گسترده استفاده کرد. شکل و اندازه‌ی المان‌های نورپردازی بایستی در هماهنگی با طراحی دکوراسیون اتاق خواب باشد.

— سقف در دیزاین اتاق خواب

سقف، دیوار پنجم اتاق ها محسوب می‌شود. هنگام خوابیدن، سقف اتاق بیشتر از هر زمانی به چشم می‌آید. سادگی در سقف اتاق خواب، خود به تنهایی یک ترفند مناسب برای طراحان است. جانمایی مناسب نورپردازی در سقف، رنگ مناسب و آرامش بخش، اصلی‌ترین نکات در طراحی دکوراسیون سقف اتاق خواب هستند. المان‌های نورپردازی که در سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند باید از نظر طرح و اندازه متناسب با طرح کلی اتاق خواب باشند.

— کف اتاق خواب

رنگ، جنس و طرح کف اتاق خواب، بر اساس کلیت طرح، اندازه‌ی اتاق و هماهنگ با خواسته‌های ساکنین انتخاب می‌شود. برای کف اتاق خواب می‌توان از انواع کفپوش چوبی مثل پارکت یا سنگ، لمینیت و یا حتی سرامیک باشد.

رنگ‌های روشن، طرح‌های ساده‌تر در اتاق‌های کوچک تر توصیه می‌شود. اگر چه بیشتر مساحت اتاق خواب توسط تخت و لوازم آن پوشانده می‌شود اما در اتاق خواب‌های بزرگ‌تر، فرش، موکت و یا هر کف‌پوشی که طرح و رنگ به اتاق اضافه کند، ضروری است.

توجه به جنس کف اتاق برای دکوراسیون اتاق کودک هم بسیار مهم است. در مقاله دیگری با عنوان قسمت‌های مختلف دکوراسیون اتاق کودک می‌توانید بیشتر در این زمینه اطلاعات کسب کنید.

— انتخاب پرده در دکور اتاق خواب 

یکی از مهم ترین مواردی که در تزئین اتاق خواب باید در نظر داشته باشید پرده ها هستند. نقش پرده ها انقدر در این مورد پر رنگ است که می تواند اتاق خواب را از یک محیط سرد و یکنواخت به یک محیط جذاب و دوسداشتنی تبدیل کند.

اگر برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک پرده انتخاب می‌کنید بهتر است از انواع پرده‌های روشن‌تر استفاده نمایید پرده های سفید توری یکی از نمونه‌های این پرده ها می‌باشد.

اگر پنجره اتاق خواب نورگیر است و در تمام طول روز نور خورشید در خانه می افتد بهتر است پرده ها را اندکی تیره تر انتخاب کنید تا در اثر حضور زیاد نور خورشید از اتلاف انرژی جلوگیری شود.

اگر پنجره های سراسری دارید و یا درب تراس از اتاق خواب باز می‌شود بهتر است از برای جلوگیری از هدر رفت گرما در زمستان از پرده های ضخیم‌تر استفاده نمایید.

المان های دکوراتیو در دیزاین اتاق خواب

دکور اتاق خواب

دیزاین اتاق خواب

دیزاین اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب ساده و ارزان

دکوراسیون اتاق خواب

دکور اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

دکوراسیون اتاق خواب جدید

لوازم دکوری در اتاق خواب مانند آینه، تابلو، آباژور، گلدان و … روح اتاق را به خود اختصاص می‌دهند. آینه اصلی‌ترین المان دکور اتاق خواب، علاوه بر پرکاربرد بودن آن، می‌تواند اتاق خواب را بزرگتر و پر نورتر از آن چه که هست، نشان دهد.

تابلوهای دیواری و رومیزی در اتاق خواب، نقاشی یا عکس، در ایجاد حال و هوای اتاق خواب بسیار موثر هستند. اگر دیوار مناسب برای نصب تابلو بزرگ در اتاق خواب خود را ندارید از چیدمان تابلوهای کوچک‌تر قاب اصلی را به وجود بیاورید.

گلدان مناسب، یکی از ضروریات در طراحی دکوراسیون اتاق خواب است. سرزندگی و شادابی بیشتر، کمترین ارمغان استفاده از گل و گیاه در اتاق خواب خواهد بود. از لوازم دکوراتیو مورد علاقه‌ی خود، فارغ از سبک طراحی اتاق خواب استفاده کنید.

— سرویس خواب در دکوراسیون اتاق خواب کوچک و بزرگ 

سرویس اتاق خواب نیز یکی از المان های موثر در دیزاین اتاق خواب جدید و شیک می‌باشد اگر اتاق خواب کوچکی دارید می توانید از سرویس خواب کم جا استفاده نمایید این سرویس های خواب عموما به صورت یک تخت و کمد هستند که بسیار جای ناچیزی را در اتاق می گیرند.

در غیر اینصورت برای تهیه سرویس خواب می توانید از انواع رنگ ها و شکل های متنوع موجود در بازار استفاده نمایید.

— مبلمان در دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک 

مبلمان مورد استفاده در دکور اتاق خواب، شامل مبل، میز، کنسول، میز توالت (میز آرایش) و … از نظر طرح، اندازه و رنگ براساس ایده‌ی کلی طراحی انتخاب می‌شود. اندازه‌ی مبلمان در تناسب با اندازه‌ی اتاق انتخاب می‌شود. بر مبنای کلیت طرح دکوراسیون اتاق خواب، مدل و رنگ مبلمان را مشخص کنید.

برای مثال در طراحی‌های مدرن و در اتاق‌هایی با رنگ روشن، مبلمان با رنگ‌های تند و گاها متضاد در یک انتخاب، خوب به حساب می‌آید اما در طراحی‌های کلاسیک اتاق خواب، مبلمان در هماهنگی با تنالیته‌ی رنگ اصلی طراحی مدنظر قرار می‌گیرد.

در انتخاب مبلمان اتاق خواب، روی نیازهای اصلی خود تمرکز کنید و از زیادی شلوغ کردن فضا خودداری کنید. به عنوان مثال، یک صندلی با چند کاربری متفاوت در اتاق خواب، کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت.

کنسول در اتاق خواب می‌تواند کارایی بسیار زیادی داشته باشد. کشوها و کمدهای کنسول برای نگهداری وسایل شخصی به شکلی که هم در دسترس باشند و هم در معرض دید نباشند، بسیار مفید است. کنسول های آینه دار همزمان نقش میز توالت (میز آرایش) را نیز ایفا می‌کنند.

فواصل بین تختخواب، دیوارها و مبلمان بایستی به شکلی در نظر گرفته شود که جابجایی افراد در اتاق به سهولت انجام شود. فاصله 60 تا 90 سانتی‌متری بین لوازم را در نظر بگیرید.

— کمد در دکوراسیون اتاق خواب ساده و ارزان

کمد در اتاق خواب، عامل اصلی جهت دوری از آشفتگی بعدی به شمار می‌آید. در نظر داشته باشید که کمدها را چیزی بیش از فضای انبار کردن و نگهداری وسایل در نظر بگیرید.

راحتی و در دسترس بودن وسایل در کمد باید متناسب با استفاده شما باشد. بخش‌بندی، طبقه‌بندی و کشوها بسیار پرکاربرد هستند. رگال لباس ها نیز باید به گونه‌ای باشد که برای انواع لباس ها مناسب باشد. ابعاد، رنگ و مدل کمد در اتاق خواب را متناسب با فضا و ایده‌ی کلی طراحی در نظر بگیرید.

کمد در صورت وجود فضای مناسب می‌تواند به صورت توکار طراحی شود. به کمدهای توکار با ابعاد بزرگ‌تر کلوزت نیز می‌گویند. کلوزت، علاوه بر این که مکانی برای انبار کردن و نگهداری وسایل است، برای تعویض لباس نیز کارایی دارد.


0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *