ویژگی های پارکت لمینیت ضد آب + کاربرد پارکت ضد آب در چیست؟

آیا خانه شلوغی دارید و مرتباً نیاز دارید که خانه‌تان را تمیز و مرتب کنید؟ یا اینکه فرزند خردسال دارید و دائم باید در حال تمیز کردن فضای خانه باشید؛ اگر اینطور باشد، پارکت ضدآب دقیقا همان‌چیزی است که شما به آن نیاز دارید! پارکت ضد آب می‌تواند از خانه شما در برابر لکه، کثیفی و ساییدگی محافظت کند. این پارکت‌ها به راحتی می‌توانند برای مدت طولانی نیز دوام بیاورند. در این مقاله می‌خواهیم کمی مفصل‌تر در مورد پارکت ضد آب صحبت کنیم؛ اگر قرار است این محصول را بخرید و در مورد ماهیت و چیستی آن اطلاعات زیادی ندارید، لازم است که حتماً تا انتهای این مقاله را بخوانید.

ویژگی های پارکت لمینت ضد آب

کفپوش یا همان پارکت ضد آب اجازه نفوذ آب و رطوبت به آن را نخواهد داد. برای ایجاد کف‌ها از مواد ضد آب استفاده می‌شود، بنابراین نیازی به پوشش خاصی نیست. حتی اگر آب در تمام روز روی یک کف ضد آب بماند، به آن نفوذ نمی‌کند و فضای داخلی کف نمی‌تواند توسط آب آسیب ببیند. کفپوش‌های ضد آب، یک محصول عالی برای هر خانه‌ای هستند که ممکن است در معرض آسیب آب قرار گیرند. این فضا‌ها، ممکن است شامل آشپزخانه، حمام یا زیرزمین باشند. حتی پارکت ضد آب برای آشپزخانه هم می‌تواند مفید و گزینه ایده‌آلی باشد. اگر فرزند خردسال دارید، کفپوش ضد آب یک راه عالی برای اطمینان از خراب نشدن فضاست. همچنین می‌تواند از آن در برابر خراشیدگی و کثیفی محافظت کنید.

کفپوش‌های ضد آب به راحتی تمیز و نگهداری می‌شوند. از آنجایی که در نشت آب خیس نمی‌شوند، تنها کاری که انجام می‌دهید این است که آن‌ها را پاک کنید. برخلاف کفپوش‌های موکت، کاشی و چوب سخت، وقتی کفپوش ضدآب دارید، نیازی به مشاوره گرفتن در مورد تمیز کردن یا نگهداری سالانه با متخصصان ندارید. تنها چیزی که برای تمیز کردن ساده کف ضد آب نیاز دارید یک پارچه مرطوب است! به‌همین راحتی!

راه های تشخیص پارکت ضد آب

برای تشخیص پارکت ضد آب راه‌های مختلفی وجود داد که عبارتند از:

سعی کنید روی تایل‌ها ناخن بکشید و اگر یک ماده روغنی زیر آن‌ها جمع شد که قابل شستشو نبود می‌تواند یک پارکت ضد آب باشد.

یکی دیگر از کار‌ها این است که تایل‌ها را در یک سطل پر از آب و روغن قرار دهید و اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که قطرات آب روی تایل می‌ماند.

اگر پارکت را برای یک روز در دمای بیش از 35 درجه در مقابل نور خورشید قرار دهید و رنگ پارکت تغییر کند، مطمئن باشید که این پارکت ضد آب اصل نیست.

تفاوت لمینت های ضد آب با پارکت های قابل شستشو

پارکت‌های قابل شستشو در فضاهای اداری مانند بیمارستان که دارای آب و رطوبت هستند، استفاده می‌شوند. این در حالی است که لمینت‌های ضد آب را هم می‌توان در ساختمان‌های مسکونی و هم در محل کار استفاده کرد، اما عموماً در ساختمان مسکونی استفاده می‌شوند. لازم نیست که برای ساختمان‌های مسکونی پارکت قابل شستشو خریداری کنید؛ چرا که این کار فقط صرف هزینه‌های اضافی است.

کاربرد پارکت ضد آب

استفاده از پارکت ضد آب، یک راه مقرون به صرفه برای جلوه بخشیدن به هر اتاق در خانه شما است. برخی از مزایای آن عبارتند از:

  • دوام بیشتر (کف پوش‌های ضد آب می‌توانند سال‌ها دوام داشته باشند. )
  • نصب آسان
  • مقاومت در برابر ضربه
  • مقاومت در برابر آب

ضد آب بودن کف‌های لمینت باعث می‌شود دوام بیشتری داشته باشد و همچنین ظاهر ظریف خود را حفظ کند. این برای کفپوش‌های لمینت نصب شده در اتاق‌های ناهار خوری، آشپزخانه‌ها و حمام‌هایی که مصرف آب بیشتری وجود دارد، مهم است. کفپوش‌های لمینت بادوام هستند، بنابراین برای اتاق استراحت یا اتاق نشیمن گزینه‌ای عالی هستند.

به‌طور کلی، زیرزمین‌ها، آشپزخانه‌ها و حتی ورودی‌ها می‌توانند مکان‌های رایجی باشند که در آن نشت‌ها رخ می‌دهند. بسته به محل زندگی شما، احتمال وقوع سیل نیز می‌تواند یک نگرانی بزرگ باشد. در مورد بهترین پارکت ضد آب باید این نکته را بگوییم که یکی از انواع رایج کفپوش‌های ضد آب، وینیل است که به نگهداری زیادی نیاز ندارد و در برابر لکه‌ها و ترک‌ها مقاوم است.

کفپوش وینیل دارای الگوهای مختلفی است. اگر به دنبال ظاهری از چوب سخت هستید، می‌توانید کفپوش وینیل را در طرح چوب سخت نیز تهیه کنید. وینیل زیر پای شما راحت است و در هر اتاق خانه شما عالی به نظر می‌رسد.

سؤالات متداول

در ادامه به برخی از سؤالاتی می‌پردازیم که در مورد پارکت ضد آب توسط مشتریان ما پرسیده می‌شود:

پارکت لمینت ضد آب در کجا قابل نصب است؟

پارکت لمینت ضد آب را می توان در هر جای خانه و در تمام سطوح از زیرزمین تا اتاق زیر شیروانی نصب کرد.

چگونه پارکت لمینت ضد آب را تمیز کنم؟

برای تمیز کردن کف‌های لمینت ضد آب، می‌توانید از یک دستمال کمک بگیرد. در گذشته توصیه می‌شد از شستشوی مرطوب یا استفاده از مواد تمیز‌کننده مایع روی کف لمینت خودداری کنید، اما کفپوش لمینت ضد آب حتی می‌تواند با کمی مایع تمیز‌کننده، مثل روز اول شود.

سخن پایانی

کفپوش ضد آب، بیشتر و حتی بهتر از فضا‌های خانه شما در برابر آسیب محافظت می‌کند و نگهداری آن‌ها آسان است. کفپوش‌های ضد آب می‌توانند اتاق شما را برای چندین دهه شاداب و مستحکم نگه دارند. اگر قصد دارید که این محصولات را خریداری کنید، بهتر است که از یک مرکز معتبر و شناخته شده نسبت به خرید کفپوش‌های ضد آب اقدام نمایید.