راهنمای انتخاب بهترین رنگ پارکت ( انتخاب رنگ پارکت پذیرایی + اتاق خواب )

زیباترین رنگ پارکت برای اتاق نشیمن

پارکت نوعی کفپوش است که از چوب واقعی ساخته شده و انواع مختلفی دارد. این کفپوش می‌تواند کاملاً مستحکم و مهندسی شده طراحی شود یا اینکه از الگو‌های خاصی پیروی کند. امروزه بسیاری از افراد به منظور کفپوش کردن کف منزل خود از پارکت‌های چوبی استفاده می‌کنند.

از آنجایی که این پارکت‌ها دارای رنگ‌های متنوعی هستند، هنگام انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی باید به متناسب بودن این محصول با دکوراسیون داخلی منزل توجه کنید. هر چند که انتخاب رنگ برای پارکت کاملاً سلیقه‌ای بوده و به نظر افراد بستگی دارد، اما موارد بسیاری وجود دارد که معیار این انتخاب را برای محیط‌های خاصی همچون سالن پذیرایی و اتاق خواب تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی

شاید به نظر شما انتخاب رنگ برای پارکت کاری ساده به نظر برسد، اما زمانی که برای خرید پارکت به فروشگاه‌های مربوطه مراجعه می‌کنید، با توجه به تنوع رنگ این محصول ممکن است سردرگم شوید و نتوانید انتخاب درستی را انجام دهید.

بنابراین اگر قصد پارکت کردن منزلتان را دارید و می‌خواهید با این کفپوش جلوه‌ای خاص به سالن پذیرایی، اتاق خواب و … ببخشید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا به شما یک راهنمای کامل و جامع برای انتخاب رنگ پارکت ارائه دهیم به صورتی که با معیار‌ها و قوانین لازم در این زمینه بیشتر آشنا شوید و بتوانید پارکتی با رنگ مناسب را خریداری نمایید.

رنگ پارکت لمینت برای پذیرایی

انواع رنگ پارکت 2023

در صورتی که به دنبال نمونه رنگ پارکت جدید در سال 2023 هستید، بهتر است با این رنگ‌های پارکت آشنا شوید:
پارکت رنگ بلوطی تیره؛ این رنگ به همراه گره‌ها و ترک‌های موجود در خود کالاً شبیه چوب بلوط طبیعی بوده و با رنگ خاص و جذاب خود، فضای منزل شما را گرم و دوست داشتنی می‌کند.

پارکت رنگ بلوطی روشن؛ این رنگ برای پارکت بیشتر مناسب دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال بوده و این رنگ جذاب به خوبی با مبلمان سبز، بژ و آبی رنگ ست و هماهنگ می‌شود.

پارکت رنگ عسلی یا قهوه‌ای؛ این رنگ  به عنوان رنگ پارکت جدید 2023 در میان رنگ‌های تیره مشخص شد. با انتخاب پارکت قهوه‌ای رنگ یا عسلی دیگر لازم نیست نگران هماهنگی آن با مبلمان منزلتان باشید، به دلیل اینکه رنگ قهوه‌ای با انواع طیف‌های تیره تا روشن مبلمان سازگاری دارد.

پارکت رنگ شنی؛ رنگ‌های تیره و روشن پارکت با رنگ شنی یکی از محبوب‌ترین طرح‌ها است و از ترند‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. اگر پارکت شنی رنگ را انتخاب می‌کنید، بهتر است مبلمان شما دارای رنگ خنثی مثل خاکستری یا کرمی باشد تا کنتراست رنگ در فضای مورد نظر بهتر دیده شود.

پارکت رنگ خاکستری؛ این رنگ به هر فضایی از سالن پذیرایی گرفته تا اتاق خواب و غیره جلوه‌ای مدرن می‌بخشد. بافت صاف و ملایم با برجستگی‌های ظریف در این پارکت به تعادل بصری محیط کمک شایانی می‌کند. طراحی دکوراسیون منزل با پارکت خاکستری رنگ بسیار آسان بوده، چون با همه رنگ‌ها هماهنگ می‌شود.

رنگ پارکت 2020 برای پذیرایی

انواع رنگ پارکت برای منزل

برای طراحی دکوراسیون منزل سبک‌های متفاوتی وجود دارد و انتخاب مناسب‌ترین رنگ از میان طیف گسترده رنگ‌های پارکت کاملاً بستگی به سبک و استایل منزل شما دارد.

در ادامه چند نمونه از ایده‌های متداول و رایج در این زمینه را برایتان بازگو می‌کنیم تا بتوانید به کمک آن‌ها هم برای انتخاب سبک دکور خانه و هم برای انتخاب رنگ‌بندی پارکت لمینت با توجه به هارمونی رنگ‌های موجود در منزلتان استفاده نمایید:

از پارکت‌های رنگ روشن معمولاً برای کفپوش منازلی استفاده می‌شود که سبک دکور اتاق‌های آن‌ها بیشتر استایل ساحلی است.

با توجه به اینکه پارکت جلوه خاصی به فضای منزل شما می‌بخشد، پس رنگی را برای این محصول انتخاب کنید که با دکوراسیون موجود بیشترین هماهنگی را داشته باشد.

از میان انواع رنگ پارکت لمینت برای سبک‌های ساحلی و اسپورت، رنگ‌های سفید و روشن مناسب‌ترین رنگ هستند، همچنین برای دکوراسیون‌های سبک سنتی، پارکت آلبالویی، زرشکی و بلوطی رنگ بهترین انتخاب بوده و برای دکوراسیون مدرن پارکتی را انتخاب کنید که دارای رنگ خاکستری یا طوسی است.

اگر شما برای اتاق پذیرایی، اتاق خواب و غیره سبک سنتی را می‌پسندید، بهتر است پارکت‌های آلبالویی رنگ یا رنگ چوب بلوط مایل به قهوه‌ای تیره یا جگری را برای این محیط‌ها انتخاب کنید.

در منازلی که در آن‌ها بیشتر سبک مدرن به چشم می‌خورد، پارکت با رنگ‌های خاکستری، تیره و مشکی بهترین انتخاب است.

رنگ های جدید برای پارکت هال

بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی

اگر به دنبال جدیدترین رنگ پارکت پذیرایی منزلتان می‌گردید، باید مواردی را در این زمینه در نظر بگیرید تا بتوانید در نهایت یک هارمونی یک دست و زیبا را در کنار یکدیگر داشته باشید، به نحوی که رنگی که برای پارکت انتخاب می کنید با رنگ دکوراسیون موجود در اتاق پذیرایی هماهنگی خوبی داشته باشد.

در این راستا یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که رنگ‌آمیزی اتاق پذیرایی شما به چه سبکی انجام شده است؟ آیا فقط از رنگ سفید برای این فضا استفاده کرده‌اید؟ ترکیب رنگ اتاق پذیرایی شما بیشتر شامل رنگ‌های گرم است یا رنگ‌های سرد و خنثی؟ آیا اتاق پذیرایی شما توسط یک پوستر دیواری دارای جلوه‌ای خاص و زیبا است یا نه؟

در پاسخ به این سؤالات می‌توان گفت:

اگر پذیرایی منزل شما بیشتر با رنگ سفید طراحی شده، به شما توصیه می‌کنیم پارکت مورد نظر خود را از نوع رنگ‌های گرم انتخاب کنید.

اما اگر دیوار‌های اتاق پذیرایی منزل شما به واسطه رنگ‌های گرم، رنگ‌آمیزی شده، هم می‌توانید به دنبال پارکتی با رنگ گرم مثلاً پارکت قهوه‌ای رنگ بگردید و آن را انتخاب کنید، هم از پارکت‌هایی با رنگ سرد استفاده نمایید.

چنانچه در اتاق پذیرایی منزل شما در کنار استفاده از رنگ‌های گرم، بر روی یکی از دیوار‌ها پوستر دیواری نیز قرار دارد و دیوار‌های دیگر با رنگ گرم پوشانده شده‌اند، مناسب‌ترین رنگ پارکت برای این فضا می‌تواند پارکت قهوه‌ای رنگ باشد.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید دیوار‌های اتاق پذیرایی منزلتان با کاغذ دیواری پوشیده شود و می‌خواهید برای کفپوش این فضا از پارکت استفاده کنید، بهتر است برای انتخاب رنگ این محصول، با توجه به رنگ قالب کاغذ دیواری موجود در این محیط، از پارکت‌های خانواده رنگ قهوه‌ای یا طوسی استفاده نمایید.

پس این نکته را به خاطر بسپارید که همیشه انتخاب جذاب‌ترین و بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی باید با توجه به سبک دکوراسیون و ترکیب رنگ‌بندی وسایل موجود در این محیط صورت گیرد؛ هماهنگ با رنگ دیوار‌ها، مبلمان و دیگر وسایل اتاق پذیرایی.

رنگ جدید پارکت برای اتاق خواب

انتخاب رنگ پارکت اتاق خواب

انتخاب رنگ پارکت اتاق خواب باید بر اساس رنگ وسایل دیگر موجود در این فضا همچون تختخواب، پرده و دیوار‌ها صورت گیرد.

در این زمینه برای اینکه بتوانید راحت‌تر از میان رنگ‌بندی پارکت برای اتاق خوابتان رنگ مناسب را انتخاب کنید، ما چند نمونه از ترکیب رنگ‌های متداول و رایج برای اتاق خواب را به شما پیشنهاد می‌کنیم که شامل موارد زیر هستند:

ترکیب رنگ کرم یا بژ با پارکت نسکافه‌ای؛ این رنگ‌ها در کنار هم درخشش بی‌نظیر و فوق‌العاده را به وجود می‌آورند و فضای اتاق خواب شما را لوکس و در عین حال تمیز نشان می‌دهند.

ترکیب رنگ نبفش یا آبی با پارکت استخوانی؛ برای اتاق خواب‌هایی که وسایل موجود در آن‌ها تم بنفش دارد، بهترین رنگ برای پارکت، رنگ استخوانی است.

ترکیب رنگ خاکستری، نقره‌ای یا بنفش با پارکت قهوه‌ای؛ به کار بردن رنگ خاکستری، نقره‌ای و بنفش در وسایل اتاق خواب مثلاً برای دیوار‌ها و پرده در کنار پارکتی با رنگ قهوه‌ای، زیبایی خاصی را به اتاق خوابتان می‌بخشد.

ترکیب رنگ سبز به همراه رنگ دودی با پارکت شکلاتی؛ اگر رنگ وسایل اتاق خواب شما سبز، دودی یا حتی ترکیبی از این دو رنگ است و می‌خواهید برای کفپوش آن از پارکت استفاده کنید، بهترین رنگ پارکت انتخابی شما رنگ شکلاتی است که جذابیت و چشم‌نوازی خاصی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

از دیگر رنگ‌های محبوب و پرطرفدار برای اتاق خواب رنگ صورتی است که این رنگ و تنا‌ژ‌های مختلف آن مثل گلبهی در کنار رنگ آبی فیروزه‌ای و طوسی فضای رومانتیک و لطیفی را به وجود می‌آورد. پس اگر تم اتاق خواب شما شامل این ترکیب رنگی است و به دنبال انتخاب رنگ مناسب هستید، می‌توانید پارکت با رنگ‌های قهوه‌ای، فندوقی و شکلاتی را خریداری کنید.

رنگ‌های پارکت پذیرایی

نکات اساسی برای انتخاب زیباترین رنگ پارکت

در صورتی که قصد تغییر دکوراسیون منزل را دارید یا اینکه می‌خواهید برای کفپوش اتاق‌ها از پارکت استفاده کنید، به منظور انتخاب بهترین رنگ پارکت برای اتاق پذیرایی، اتاق خواب و دیگر فضا‌ها لازم است این نکات را در نظر بگیرید:

چنانچه محیط مورد نظر شما فقط با دیوار‌ها و پارکت رنگ روشن طراحی شود، اگرچه خانه بزرگتر به نظر می‌رسد، اما فضایی سرد، بی‌روح شده و کسل‌کننده را به وجود می‌آورد.

حال اگر دیوار‌های اتاق تاریک و سقف و پارکت دارای رنگ روشن باشند، این سبک رنگ‌بندی باعث می‌شود، تأثیر خطوط افقی در این فضا بیشتر احساس شود و توجه ببیننده به سمت خطوط افقی متمایل گردد.

در صورتی که به دنبال این هستید فضای منزلتان باریک و بلندتر به نظر برسد، بهترین گزینه برای دیزاین خانه استفاده از ترکیب رنگ روشن یا سفید برای پارکت و سقف با دیوار‌های تیره رنگ است.

چنانچه بخواهید محیط خانه شما پهن‌تر دیده شود، باید سقف و پارکت را تیره رنگ و دیوار‌ها را روشن انتخاب کنید.

انتخاب پارکت تیره رنگ برای کفپوش منزل به همراه دیوار‌های تیره و سقفی روشن، بدترین حالت ممکن برای طراحی دکوراسیون این محیط است، چراکه فضای منزل شما همانند یک خانه زیر زمینی نشان داده می‌شود، به این دلیل که فقط نور از سمت بالا می‌تابد.

اهمیت رنگ پارکت

جدیدترین رنگ پارکت پذیرایی

مسلماً یکی از فاکتور‌های مهمی که می‌تواند بر روی دکوراسیون داخلی و معماری منزل شما تأثیر به سزایی داشته باشد، رنگ پارکت به عنوان کفپوش است.

انتخاب رنگ مناسب پارکت برای پوشاندن کف منزل کاملاً سلیقه‌ای بوده و به نظر افراد بستگی دارد، مثلاً برخی از افراد رنگ‌های تیره پارکت را می‌پسندند، در حالی که افراد جوان‌تر و کسانی که سبک مدرن را دوست دارند، پارکت‌های رنگ روشن را انتخاب می‌کنند.

با این وجود اگر به دنبال این هستید که بدانید انتخاب کدام رنگ پارکت لمینت بهتر است تیره یا روشن؟ در پاسخ باید بگوییم:

پارکت لمینت‌های تیره رنگ انتخاب پرریسکی هستند؛ چراکه برای تمام فضا‌ها نمی‌توان از آن‌ها استفاده نمود، همچنین تا حدی منزل شما را تیره و کوچک نشان می‌دهند، بنابراین بهتر است بر فضا‌های کوچک و اتاق‌های تاریک و کم نور از این رنگ برای پارکت استفاده نکنید. علاوه بر این پارکت‌های تیره رنگ بیشتر کثیفی را نشان می‌دهند.

در مقابل پارکت‌های لمینت رنگ روشن برای هر فضایی مناسب بوده و شما می‌توانید بر اساس رنگ کاغذ دیواری، نورگیر بودن یا نبودن محیط مورد نظر خود از آن‌ها استفاده نمایید. این نوع پارکت‌ها در بین خانواده‌های ایرانی جزء پرطرفدارترین محصولات هستند.

رنگ پارکت جدید برای پذیرایی

تأثیر رنگ پارکت بر دکوراسیون داخلی

شما می‌توانید پارکت لمینت را از هر رنگی انتخاب کنید تیره یا روشن، اما باید به اصل هارمونی و تعادل توجه داشته باشید. دکوراسیون داخلی منزل شما زمانی زیبا و شکیل به نظر می‌رسد که نظم و هماهنگی بین رنگ‌بندی در این فضا لحاظ شده باشد.

در دکوراسیون داخلی تک رنگ بودن یک اشتباه بزرگ است و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. بنابراین بهتر است در دیزاین اتاق‌ها از ترکیب دو تا چهار رنگ استفاده نمایید. با توجه به اینکه سطوح بزرگ همچون سقف، کف و دیوار‌ها از نظر دید بصری اهمیت زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی دارند، نمی‌توان بدون توجه به این موارد رنگ پارکت لمینت را انتخاب نمود.

به عنوان مثال اگر کاغذ دیواری‌های تیره با طرح شلوغ را دوست دارید، بهتر است پارکت با رنگ روشن و طرح خلوت را انتخاب کنید تا در این فضا تعادل رنگی ایجاد شود. در منازلی که سقف، دیوار، درب، پنجره و تمام عناصر و وسایل به رنگ روشن هستند، باید رنگ پارکت را تیره انتخاب کنید، چراکه اگر در این فضا پارکت رنگ روشن به کار ببرید، محیط دلگیر و کسل‌کننده به نظر می‌رسد و این احساس روی افراد تأثیرگذار است یکی از گزینه های خوب در انتخاب پارکت، پارکت ضد آب می باشند.

اگر به دنبال جدیدترین رنگ پارکت پذیرایی هستید، بهترین راهکار این است که به وب‌سایت‌هایی که در زمینه فروش پارکت چوبی فعالیت می‌کنند، مراجعه کنید و با کارشناسان و مشاوران آن‌ها در تماس باشید یا اینکه مقالات منتشر شده در این وب‌سایت‌ها را مطالعه نمایید.