معرفی انواع کفپوش خانه ( بهترین کفپوش برای سالن پذیرایی )

معرفی انواع کفپوش و بهترین نوع کفپوش برای استفاده در منزل

به پوششی که در کف ساختمان استفاده می‌شود کفپوش می‌گویند. کفپوش ها قابلیت تعویض دارند. کفپوش در ظاهر اتاق تفاوت زیادی ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال کفپوش چوبی یکی از محبوب ترین گزینه ها برای کف اتاق است. البته این که چه کفپوشی انتخاب کنید بستگی به این دارد که به دنبال چه ظاهری باشید. بنابراین بسیار مهم است که قبل از تصمیم گیری و اقدام به خرید، انواع مختلف کفپوش را بررسی کنید. موارد مختلفی وجود دارد که باید هنگام بررسی گزینه‌های مربوط به انواع کفپوش خانه خودتان در نظر بگیرید.
مهم است که نه تنها نوعی متناسب با اصول طراحی داخلی منزل خود انتخاب کنید بلکه مواد مختلف موجود و جوانب مثبت و منفی هر یک را هم مد نظر قرار دهید. 

بهتر است ابتدا به اتاق‌هایی که می‌خواهید کفپوش در آن انجام شود نگاه کنید و سپس نوع مناسبی را انتخاب کنید که با خانه شما هماهنگ باشد، علاوه بر این کفپوش انتخابی شما باید متناسب با نیاز و بودجه شما باشد.
در این مقاله گروه بینا به معرفی انواع کفپوش می‌پردازیم و شما را با بهترین کفپوش برای خانه آشنا می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

از کفپوش‌ ها برای کف مکان‌ها و فضاهای مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال کفپوش کاشی ممکن است در دستشویی و آشپزخانه عالی باشد اما برای اتاق نشیمن مناسب نیست.
استفاده از انواع مختلف کفپوش می‌تواند نمای کلی اتاق را تغییر دهد. کاشی وینیل جلوه ارزان‌تر به مکانی که در آن استفاده می‌شود، می‌دهد اما کفپوش چوبی ظاهری لوکس به فضای اتاق می‌بخشد. 

انواع کفپوش های جدید خانه

انواع کفپوش خانه

ده‌ها نوع کفپوش وجود دارد اما در خانه‌های به سبک مدرن بعضی از آن‌ها را بیشتر می‌بینید. در این قسمت مقاله نگاهی به انواع کفپوش چوبی منزل می‌پردازیم و جوانب مثبت و منفی هر یک را بررسی می‌کنیم.

1-کفپوش چوبی

گونه‌های مختلف چوب از سختی مختلفی برخوردارند. انتخاب نوع چوب متناسب با میزان تردد پا در اتاق بسیار مهم است تا اطمینان حاصل کنید که کفپوش دچار فرسودگی نمی‌شود. دو ویژگی گرمابخشی چوب و تداعی کردن طبیعت باعث شده تا کفپوش های چوبی با استقبال خوبی روبرو شوند. این کفپوش ها معمولا از چوب درختان مانند بلوط، گردو و گیلاس ساخته می‌شوند. 

انواع کفپوش چوبی

انواع کفپوش چوبی که بیشتر رایج است شامل پارکت، لمینت و ترموود می‌شود.
پارکت و لمینت را تقریبا در همه‌جا می‌توان استفاده کرد. از کفپوش اتاق خواب و سالن پذیرایی منزل تا کفپوش تراس و بالکن، کفپوش روف گاردن و حتی کفپوش دور استخر ویلا را می‌توان با انواع کفپوش‌ چوبی پوشاند. پارکت و لمینت برای کفپوش خانه مقرون به صرفه‌ است. بهتر است برای محیط‌های مرطوبی مانند دور استخر از ترموود استفاده شود. پارکت های چوبی برای پذیرایی و اتاق ها مناسب تر هستند. تنوع بی نظیری دارند و اجرای پارکت چوبی فضای خانه را طبیعی تر و دلبخش نشان می دهد. 

— لمینت

کفپوش لمینت از یک یا دو لایه نازک ام‌دی‌اف ساخته شده است. برای نصب کفپوش لمینت نیاز به هیچ گونه چسب و مواد شیمیایی نیست. این نوع کفپوش ها توسط شیارهایی که به آن‌ها کلیک گفته می‌شود و دور تا دور لمینت‌ها وجود دارد به صورت نر و ماده در هم قفل می‌شوند.

کفپوش های عایق صدایی که وجود دارند نیز می توانند از نوع لمینت باشند.

— پارکت چوبی

کفپوش پارکت به طور کامل از چوب‌های جنگلی ساخته شده است. یکی از معایب پارکت چوبی این است که از مقاومت خوبی در برابر رطوبت برخوردار نیستند و در صورتی که مراقبت لازم از آن ها صورت نگیرد پس از مدتی باد می‌کنند و یا در هنگام راه رفتن صدا می‌دهند.

انتخاب رنگ مناسب پارکت نیز همچنین تاثیر زیادی در زیبا به نظر رسیدن پارکت دارد. 

— کفپوش ترمووود

کفپوش ترمووود و به طور کلی ترمووود از استحکام بالایی برخوردار است. به دلیل همین استحکام بالا برای مکان‌های پر رفت و آمد مناسب است. این کفپوش علاوه بر این که زیبایی خاصی دارد بسیار سریع هم نصب می‌شود.

کفپوش ترمووود

2-کفپوش پی‌ وی ‌سی

یکی از انواع کفپوش ساختمان کفپوش های پی وی سی (polyvinyl chloride) است.
کفپوش پی‌ وی ‌سی با نام کفپوش وینیل هم شناخته می‌شود.

کفپوش های چوبی برای فضاسازی حیاط در کنار ساخت آلاچیق چوبی می تواند دکوراسیون بی نظیری به وجود آورد.

مزایای کفپوش پی وی سی

  • انعطاف‌پذیری بالا
  • نصب و نگهداری آسان
  • مقاومت بالا با خاصیت ارتجاعی
  • ضدآب بودن
  • طرح و رنگ‌های متنوع

3-کفپوش سرامیکی 

کفپوش سرامیکی

یکی از کفپوش هایی که قبلا در بین مردم محبوب بود و زیاد استفاده می‌شد کفپوش سرامیکی است که در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب وجود دارد.
قیمت کفپوش سرامیکی براساس کیفیت و اندازه آن مشخص می‌شود. هنگام خرید حتما به کیفیت، میزان جذب آب و میزان مقاومت در برابر ضربه و ضریب اصطکاک دقت کنید.
کفپوش سرامیکی طرح چوب گزینه مناسبی برای مواقعی است که شما به طرح چوب علاقه دارید اما امکان استفاده از کفپوش چوبی به هر دلیلی فراهم نیست.

  • سرد بودن سطح کفپوش سرامیکی خصوصا در فصول سرد سال
  • امکان شکستگی یا لب پریدگی در صورت اصابت ضربه
  • کثیف شدن درزهای ما بین کفپوش
  • دارای سطح لغزنده است که احتمال سرخوردن را بالا می‌برد

4-کفپوش بتنی

کفپوش‌ بتنی یکی دیگر از انواع کفپوش ساختمان است. از این نوع کفپوش برای فضاهای بیرونی ساختمان مثل حیاط ویلا و تراس خانه استفاده می‌شود. به دلیل اینکه این نوع کفپوش‌ سطح سردی دارد در صورت استفاده در آپارتمان باید از سیستم گرمایش از کف برای فصل سرد سال استفاده شود.

مزایای کفپوش بتنی

  • دوام بسیار بالا
  • مقاوم در برابر آتش‌سوزی و حرارت
  • مقرون ‌به‌ صرفه بودن

بهترین کفپوش برای سالن پذیرایی

یکی از بهترین کفپوش ها برای پذیرایی استفاده از کفپوش های چوبی در رنگ های تیره و روشن می باشد این نوع از کفپوش ها می توانند ظاهر کلاسیکی را برای پذیرایی خانه به ارمغان بیاورند.

اما اگر در خانه کودک یا فرزند خردسال دارید استفاده از کفپوش چوبی برای شما خیلی مناسب نمی باشد و پیشنهاد ما استفاده از وینیل می باشد این نوع کفپوش در برابر اب و رطوبت مقاومتا بیشتر دارند و ظاهر زیبایی نیز به خانه می بخشد.

اگر از جمله افرادی هستید که شهامت ایجاد تنوع را دارید استفاده از کفپوش های سه بعدی می تواند انتخاب مناسبی باشد. این نوع کفپوش ها یک تصویر را به صورت سه بعدی بر روی کف خانه می اندازند و می توانند تصویری دلنشین داشته باشند.

در انتخاب کفپوش برای این مکان ها دقت کنید!

خواه در حال ساخت خانه جدیدی باشید و یا قصد دارید در خانه فعلی خودتان تغییراتی ایجاد کنید بسیار مهم است که کف سازی داخلی ساختمان را برای قسمت‌های مختلف خانه چگونه انتخاب می کنید. در اینجا ما خانه شما را به سه قسمت اصلی تقسیم کرده‌ایم: آشپزخانه، حمام و فضای منزل. نکاتی وجود دارد که هنگام تحقیق و تصمیم گیری نهایی برای خرید کفپوش برای هر یک از آن‌ها باید در نظر داشته باشید.

1. آشپزخانه ها

کفپوش آشپزخانه

بسیاری از مردم آشپزخانه را قلب خانه می‌دانند. این مکان نه تنها جایی است که وعده‌های غذایی در آنجا آماده می‌شود بلکه یک فضای محبوب برای دور هم جمع شدن افراد خانواده است. در این فضای پر رفت و آمد انتخاب نوع کفپوش مناسب و بادوام بسیار مهم است.
برای آشپزخانه انتخاب گزینه‌ای ضد آب بسیار حیاتی است. بعلاوه سطوحی که در هنگام خیس شدن لغزنده می‌شوند مناسب آشپزخانه نیستند خصوصاً اگر در منزل کودک یا فرد سالمند دارید.
در واقع مقاومت و ضدآب بودن کفپوش، مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب کفپوش آشپزخانه است. به طور کلی گزینه‌های خوب برای انواع کفپوش آشپزخانه، کاشی، سرامیک و سنگ طبیعی است که به عنوان ضد آب شناخته می‌شود. همچنین کفپوش‌های پی‌وی‌سی که از مقاومت خوبی در برابر رطوبت برخوردارند گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

2. حمام

در حالی که ضد رطوبت بودن کفپوش در آشپزخانه بیشتر مورد توجه شما است، در حمام انتخاب ماده‌ای که بتواند در برابر تماس روزانه با آب مقاوم باشد بسیار مهم است.
کفپوش مرمر، کاشی و سرامیک یا کاشی های سنگ طبیعی ساخته شده از سنگ آهک، و یا گرانیت، گزینه‌های مناسب برای حمام هستند.

3. کفپوش فضای منزل

کفپوش نشیمن خانه

انتخاب شما برای کفپوش فضای نشیمن خانه تا حد زیادی به اولویت شخصی شما بستگی دارد. اگر گرما و ماندگاری چوب و ظاهر لوکس را می‌پسندید بهترین انتخاب کفپوش چوبی است.
بهترین روش برای محدود کردن گزینه‌های شما تعیین بودجه و نگاهی به نمونه‌های آنلاین انجام شده است تا ببینید که چه سبک‌ها و رنگ‌هایی بیشتر توجه شما را جلب می‌کند. و بهترین کفپوش خانه را برای منزل خود انتخاب کنید.

در مقاله دیگری بهترین رنگ دکوراسیون منزل را معرفی کرده ایم که توصیه می کنیم حتما مطالعه نمایید. 

در این مقاله گروه بینا سعی کردیم شما را با انواع کفپوش آشنا کنیم تا بتوانید بهترین نوع کفپوش را متناسب با نیاز و بودجه خود تهیه کنید.

2 پاسخ
  1. مونا حیدری می گوید

    از کدوم کفپوش برای سالن خانه استفاده کنیم بهتره من نظر خودم چوبی بود ولی خیلی شنیدم کفپوش چوبی عمرش کمه و زود خراب میشه؟

    • binnagroup می گوید

      سلام وقت بخیر خیر اگر نکات نگهداری از کفپوش را به خوبی رعایت کنید هیچ مشکلی برای کفپوش چوبی پیش نمیاد.

نظرات بسته شده اند.