دکوراسیون خانه کوچک ( ایده دکوراسیون داخلی منزل کوچک خارجی + ایرانی )

طراحی دکوراسیون پذیرایی خانه های کوچک

در سالهای اخیر کلمه “خانه” تغییر کرده است به طوری که در چندین دهه پیش، این کلمه مترادف با خانه های بزرگ با باغ و حیاط بود. امروزه گرایش به سمت آپارتمان های کوچک بیشتر شده و هر سانتی متر مربع آن ارزش طلایی دارد. در اینجاست که دکوراسیون خانه کوچک به صورت کاربردی و راحت حرف اول را می زند.

هنوز افراد زیادی هستند که از خانه های کوچک می ترسند، اما وقتی صحبت از دیزاین خانه های کوچک می شود، خلاقیت بالا و عقل سلیم خودنمایی می کند.
بنابراین، قبل از دست کم گرفتن یا دور انداختن یک فضای کوچک، مهم است که اطمینان یابید که این فضا ویژگی هایی حیاتی برای رفع نیازهای ما را خواهد داشت.
قبل از خواندن ترفند های دکوراسیون خانه های کوچک به این نکته اشاره کنیم که وقتی می گوییم خانه های کوچک، در مورد خانه هایی بین 60 تا 80 متر مربع یا کمتر صحبت می کنیم.

دکوراسیون منزل واقعاً مرحله ای است که اکثر افراد نمی توانند آن طور که می خواهند انجام دهند. مخصوصا در خانه های کوچک این دکوراسیون و طراحی داخلی واقعا سخت است. بیایید نگاهی به این مقاله بیاندازیم تا بهتر ایده بگیریم.

نکات کلی برای دکوراسیون خانه کوچک

برای دکور خانه کوچک ترفندهایی هست که باید انجام دهید تا خانه خود را بزرگتر از آنچه هست نشان دهید، البته ممکن است بسته به مناطق متفاوت باشد. اما مهم نیست که در مورد کدام قسمت خانه شما صحبت می کنیم، می توانید توصیه های زیر را در هر قسمتی اعمال کنید اما اگر قصد نوسازی دکوراسیون منزل خود را دارید بد نیست نگاهی به نمای ساختمان خود نیز داشته باشید برای اطلاعات بیشتر در مورد نما ساختمان مدرن مقالات دیگر ما را بخوانید :

• برای دکوراسیون منزل کوچک می توانید رنگ های روشن و پاستلی را انتخاب کنید. می توانید با ترکیب رنگ های روشن مانند سفید، خاکستری روشن، اکروماتیک، بژ با رنگ های تیره مانند سبز نعنایی، سبز بنزینی یا آبی برای استفاده در جزئیات طراحی، فضایی چشمگیر ایجاد کنید.

• شما می توانید به لطف محصولاتی مانند چوب لباسی پشت در و افزایش فضای ذخیره سازی داخل کابینت، فضا را منظم تر و در نتیجه بزرگتر نشان دهید.

• می توانید از پرده های نازک برای استفاده حداکثری از نور روز استفاده کنید.

• از دیوارهای شیشه ای کمک بگیرید تا نقاط مختلف مانند قسمت نشیمن و ناهارخوری در یک اتاق را به طرز شیکی جدا کنید.

• در صورت امکان می توانید نمای داخلی و خارجی خانه را به عنوان قسمت های ادامه دار بسازید. به عنوان مثال، می توانید درب بالکن خود را کشویی کنید و پرده ها را کنار بزنید تا این تصور ایجاد شود که بالکن در اتاق نشیمن گنجانده شده است.

• اعطای اقلام بلااستفاده خود به نیازمندان یا فروش آنها با کمک اپلیکیشن های آنلاین خرید و فروش به باز شدن فضا کمک می کند.

دکوراسیون خانه هایی با پذیرایی کوچک

بیشتر اوقاتی را که در خانه سپری می کنید، در اتاق نشیمن هستید و از مهمانان خود در این منطقه پذیرایی می کنید. به همین دلیل می دانیم که شما به دکوراسیون اتاق نشیمن یا پذیرایی اهمیت بیشتری می دهید. بنابراین، چگونه می توان خانه کوچک را با اتاق نشیمن مفید و وسیع تر کرد؟

• اولین چیزی که با نگاه به نمونه های اتاق نشیمن با دکوراسیون خانه کوچک متوجه می شوید استفاده از رنگ های روشن است. زیرا وقتی صحبت از بزرگتر نشان دادن خانه بیشتر از آنچه هست می شود، رنگ های روشن قوی تر هستند! هنگام تزئین دیوارها، باید رنگ های روشن را در انتخاب مبلمان خود انتخاب کنید بنابراین شاید استفاده از سبک روستیک خیلی برای شما مناسب نباشد. در این بین لازم به ذکر است که پوشش کف می تواند باعث عریض تر شدن سالن و همچنین جلوه بخشی بیشتر شود. به عنوان مثال، رنگ های پارکت مانند بژ یا کرم می توانند به بزرگتر نشان دادن فضا کمک کنند.

• قرار دادن مبلمان خود، مانند ست مبل، در کنار دیوار، منطقه استفاده شما را افزایش می دهد و خانه را بزرگتر نشان می دهد. علاوه بر این مدل مبل های گوشه ای یا ال از محصولاتی هستند که می توانید برای دیزاین خانه های کوچک از آنها کمک بگیرید. یکی از بهترین متریال موجود برای شما استفاده از چوب می باشد برای دیدن ایده های دکوراسیون چوبی از مقالات دیگر ما استفاده نمایید.

• وسایلی را که به آنها نیاز ندارید در پذیرایی خود قرار ندهید. در این میان بسیار مهم است که مبلمانی که انتخاب می کنید به شکل مینیمال باشد.

• اگر به فضاهای ذخیره سازی نیاز دارید، می توانید میز یا مبلمانی را بخرید که فضای ذخیره سازی دارند. بنابراین مبلمان چند منظوره، مبلمانی مفید برای خانه‌های کوچک است.

• محصولات شیشه‌ای می‌توانند اتاق‌های کوچک را بزرگ‌تر نشان دهند، زیرا حس تقسیم‌بندی را در فضا ایجاد نمی‌کنند. به عنوان مثال، می توانید میز غذاخوری شیشه ای خریداری کنید.

• اهمیت دادن به نور و روشنایی محوطه به گونه ای که جای تاریکی وجود نداشته باشد از جمله پیشنهادات دکوراسیون داخلی منزل کوچک است. علاوه بر این، می توانید محصولات روشنایی دیوارکوب یا آویزی را به جای زمینی انتخاب کنید.

• البته دکوراسیون دیوار در اتاق پذیرایی و نشیمن بسیار مهم است. با این حال، انتخاب رنگ های تیره برای دکوراسیون دیوار یا استفاده از کاغذ دیواری های رنگی پیچیده بر روی تمام دیوارها می تواند فضا را خسته کننده و باریک نشان دهد. به همین دلیل باید رنگ های روشن را ترجیح دهید و اگر قصد دارید کاغذ دیواری بزنید، می توانید این کار را روی دیوار انجام دهید. علاوه بر این، استفاده از آینه بر روی دیوار از جمله ترفندهای عالی برای دکوراسیون خانه های کوچک است.

حتما بخوانید: بتن پیش تنیده چیست

دکوراسیون خانه کوچک با یک اتاق خواب

خواب خوب برای حفظ تناسب اندام و داشتن یک روز خوب در این جهت ضروری است. آیا می دانستید خواب باکیفیت می تواند با دکوراسیون اتاق نیز ارتباط داشته باشد؟ حالا بیایید شروع کنیم به توضیح نحوه دیزاین خانه های کوچک با یک اتاق خواب کوچک.

• قرار دادن وسایلی که نیاز ندارید در اتاق خواب می تواند فضا را نامرتب و کوچکتر نشان دهد مخصوصا اگر برای اتاق خواب کودک . به همین دلیل می توانید اولین قدم را برای دکوراسیون خانه کوچک به خصوص برای طراحی اتاق کودک دخترانه و پسرانه حذف کردن وسایل زیاد در اتاق خواب می باشد.

• کمدهای توکار بهترین کمک کننده برای اتاق خواب های کوچک هستند! اگر فرصت دارید می توانید در اتاق خواب کوچک خود کمد توکار داشته باشید و فضای استفاده را در اتاق خود افزایش دهید.

• اشاره کردیم که رنگ هایی که خانه کوچک را جادار جلوه می دهند، رنگ های روشنی هستند. به همین دلیل می توانید در انتخاب مبلمان و پرده، رنگ های روشن را انتخاب کنید. همچنین می توانید از رنگ آبی روشن و سبز روشن استفاده کنید که تاثیر آرامش بخشی بر روی دیوار اتاق خواب دارند. تاثیر محصولات نساجی در دیزاین خانه های کوچک را نباید فراموش کرد! سرویس خواب های رنگ روشن می توانند فضا را بزرگ تر نشان دهند. در انتخاب کاغذ دیواری جدید اتاق خواب دقت کنید و سعی کنید رنگ های روشن تر و دارای طیف آبی و بنفش کم رنگ را برای آن در نظر بگیرید.

• هنگام انتخاب مبلمان می توانید با انتخاب پایه ها به جای تخت خواب، فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهید. بنابراین یک کمد لباس کوچکتر می تواند این کار را انجام دهد یا اینکه به کمد نیازی ندارید.

• با انتخاب آینه برای کمد لباس خود، هم می توانید نیاز به آینه تمام قد را از بین ببرید و هم از قدرت آینه برای پهن تر کردن فضا بهره مند شوید.

• اگر جایی برای قرار دادن پاتختی ندارید، پس جایی برای قرار دادن آباژور هم ندارید. شما می توانید آویزها یا دیوارکوب هایی را انتخاب کنید که از دو طرف تخت شما آویزان شوند و ظاهری شیک به عنوان محصولات نورپردازی ارائه دهند.

طراحی آشپزخانه در خانه های کوچک

اگر از کوچک بودن آشپزخانه خود شکایت دارید که بخش زیادی از زمان خود را در آنجا صرف می کنید، به این نکات توجه کنید. پیش از شروع مقاله باید بگوییم می توانید روش های پاک كردن چربی از روی كابينت ام دی اف را در مقالات دیگر ما بخوانید.

• اگر آشپزخانه شما دکوراسیونی با رنگ روشن ندارد، ابتدا باید با دستکاری های کوچک در این قسمت، آشپزخانه خود را با رنگ های روشن جادارتر کنید. بازسازی کابینت و میز آشپزخانه با رنگ های روشن یا برچسب های کابینتی می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

• آشپزخانه یکی از مناطقی است که در آن به ذخیره سازی بیشتر نیاز دارید. قفسه های آشپزخانه هم می توانند در فضا صرفه جویی کنند و هم به میزان قابل توجهی نیازهای ذخیره سازی شما را برآورده کنند.

• قفسه هایی که قابلیت قرار دادن روی دیوار و کابینت را دارند از جمله لوازم آشپزخانه هستند که فضای ذخیره سازی شیک و کاربردی را ارائه می دهند!

• میزهای آشپزخانه هم مکمل دکوراسیون خانه کوچک برای آشپزخانه هستند و هم به شما اجازه می دهند زمانی را که در آشپزخانه خود می گذرانید نگران نباشید؛ میز و صندلی تاشو در این زمینه بهترین همراه شماست!

• شما می توانید برای روشنایی و دکور خانه کوچک خود در آشپزخانه از مدل هایی با حداقل اندازه استفاده کنید. بهتر است نوارهای LED در زیر کابینت آشپزخانه خود بچسبانید تا پیشخوان را روشن کنید.