دکوراسیون حمامهای کوچک ایرانی + مدرن ( ایده هایی برای دکوراسیون حمام کوچک )

طراحی دکوراسیون حمام

در بسیاری از خانه‌ها، حمام به عنوان یک بخش خصوصی و متفاوت برای استراحت و رهایی از استرس‌های روزمره و احیای قوای روحی، جسمی و ذهنی در نظر گرفته می‌شود.

ترفندهای طراحی هوشمندانه، به شما کمک می‌کند تا حمام خانه متناسب با سلیقه و نیازهای شما باشد و بزرگتر دیده شود. احساس لذت و آرامش هنگام استفاده از حمام، دستاورد یک طراحی دکوراسیون مناسب و هوشمندانه است.

7 ترفند در دکوراسیون حمامهای کوچک

1) رنگ‌های روشن و براق در دکوراسیون حمامهای مدرن

رنگ‌های روشن موجب انعکاس بیشتر نور و در نتیجه بزرگتر دیده شدن فضا در طراحی دکوراسیون داخلی حمامهای کوچک می‌شوند. رنگ‌های روشن زمانی که از نور طبیعی در فضای حمام برخوردار باشیم، موجب روشن‌تر دیده شدن فضا می‌شوند.

رنگ می‌تواند تصورها از اندازه‌ی فضا را تغییر دهد. برای ایجاد تصور یک فضای بزرگتر، از رنگ‌های روشن و طبیعی استفاده کنید. اگر می‌خواهید فضای حمام شما مدرن دیده شود، از لوازم با رنگ‌های گرم و پر رنگ استفاده کنید تا جذابیت بیشتری به فضای حمام بدهد.

2) رنگ‌های تیره در دکوراسیون حمام 

دکوراسیون حمامهای کوچک

دکوراسیون حمامهای ایرانی

دکوراسیون حمامهای کوچک ایرانی

دکوراسیون حمامهای مدرن

رنگ‌های تیره، مانند رنگ مشکی، به فضا عمق می‌دهند و در صورت استفاده در جای مناسب موجب بزرگتر دیده شدن فضا می‌شوند.

استفاده از رنگ‌های بسیار تیره در دکوراسیون حمامهای کوچک در صورتی که به صورت براق باشند، همزمان، هم عمق به فضا می‌دهند و هم موجب انعکاس بیشتر نور می‌شوند. در این حالت، وسایل و لوازم نورپردازی بیشتر به چشم می‌آیند و باید با دقت و بررسی بیشتر تهیه و نصب شوند. رنگ ها در هر نوع دکوراسیونی بسیار مهم می باشند از دکوراسیون اتاق خواب تا دکوراسیون اداری در رابطه طراحی دکوراسیون اداری مدرن بیشتر بخوانید.

3) آینه

استفاده از آینه در دکوراسیون حمام

اگرچه لزوم وجود آینه در طراحی دکوراسیون حمام کوچک لازم و ضروری است، اما در نظر گرفتن یک دیوار به صورت تمام آینه موجب انعکاس بیشتر نور و طرح می‌شود. این انعکاس، موجب بزرگتر دیده شدن فضای می‌شود.

این کار، در حمام‌های کوچک بسیار توصیه می‌شود. در صورتی که استفاده از آینه‌ی یک تکه در حمام شما امکانپذیر نیست، می‌توانید از چند آینه مقعر در فضای حمام استفاده کنید.

کارگزاری نور مخفی در پشت آینه‌ها یک راه مناسب برای افزایش نور در محیط حمام است. در صورتی که فضای کافی برای آویزهای دیواری ندارید، این روش می‌تواند بسیار مفید باشد.

4) کابین دوش در دیزاین حمامهای کوچک 

استفاده از کابین دوش در دکوراسیون حمامهای کوچک

در طراحی دکوراسیون حمام های کوچک، استفاده از کابین دوش‌های شیشه‌ای و یا حداقل با در شیشه‌ای، فضای حمام را بزرگتر نشان خواهد داد. حتی حذف در کابین دوش در برخی موارد توصیه می‌شود. در صورتی که از کابین دوش در حمام استفاده نمی‌کنید، کف شور مناسب در نزدیکی دوش باید در نظر گرفته شود.

5) کاشی و سرامیک

تاثیر کاشی و سرامیک در دکوراسیون حمام

کاشی‌های مورد استفاده در کف و دیوارها، می‌تواند بصورت مجزا و یا هماهنگ انتخاب شوند. ابعاد تایل ها، شکل تایل ها، رنگ، طرح و جنس آن، شخصیت اصلی طراحی را در دکوراسیون حمامهای مدرن شکل می‌دهند. کاشی های مربع و یا مستطیل می‌تواند در کف و در ادامه‌ی دیوارها استفاده شوند و حس یکپارچگی را به فضا بدهند.

در کاشی‌های مستطیل، نصب به صورت افقی و یا عمودی، می‌تواند طول و ارتفاع فضا را بیشتر از آن چه که هست، نشان دهد. بازی رنگ در کاشی ها، می‌تواند بصورت رنگ‌های هم تم و یا رنگ‌های با کنتراست بالا باشد. استفاده از کمربند در بخشی از دیوار، جذابیت‌های گوناگونی به وجود می‌آورد. تفاوت در طرح و رنگ، در دو طرف این کمربند، یکی از روش‌های ایجاد عمق در فضا به حساب می‌آید.

6) حوله

نقش حوله در طراحی دکوراسیون داخلی حمام

حوله، علاوه بر این که یکی از لوازم اصلی در هر حمامی به حساب می‌آید، یک المان دکوراتیو نیز به شمار می‌رود. رنگ و طرح حوله‌ی هماهنگ با تم اصلی و یا با تضاد رنگی بالا نسبت به محیط، در طراحی دکوراسیون حمامهای مدرن، جذابیت منحصر به فردی ایجاد می‌کند.

قرار دادن حوله ها باید به گونه‌ای باشد که هم در دسترس بوده و هم دور از رطوبت مستقیم باشد. در نگاه کلی، رنگ و طرح حوله، نقش اصلی در ایجاد حال و هوای حمام را ایفا می‌کند. اگر از حوله ها هر روز استفاده می‌کنید پس ارزش بررسی دقیق و هزینه کردن را دارد.

7) کمد و قفسه

دکوراسیون حمامهای کوچک

دکوراسیون حمامهای ایرانی

دکوراسیون حمامهای مدرن

کمد در حمام، به منظور انبار کردن و نگهداری وسایل، اعم از شوینده‌ها، حوله ها و سایر وسایل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اندازه‌ی کمدها، به ابعاد حمام و میزان فضایی که برای جا دادن وسایل مورد نیاز است، بستگی دارد. با توجه به رطوبت موجود در فضا، بایستی کمدها، از متریال هایی که مقاومت مناسبی دارند، ساخته شوند. طرح کمد، متناسب با فضا و رنگ آن به صورت هماهنگ و یا با تضاد رنگی بالا انتخاب می‌شود.

قفسه ها، به منظور جا دادن وسایل حمام و در دسترس کاربر در نظر گرفته می‌شوند. جنس، طرح و رنگ قفسه ها، در هماهنگی با طرح کلی دکوراسیون حمام، دارای اهمیت بالایی است. سهولت دسترسی و استفاده از قفسه ها، از اولویت‌های اصلی طراحی به حساب می‌آید.

دکوراسیون حمامهای کوچک ایرانی

دکوراسیون حمامهای ایرانی

دکوراسیون حمامهای ایرانی

دکوراسیون حمامهای کوچک

دکوراسیون حمام کوچک

دکوراسیون حمامهای کوچک

اگر در حمام خود وان ندارید و صرفا دوش حمام دارید، برای دکوراسیون حمامهای ایرانی در این صورت میتوانید از گیاهان رطوبت‌دوست و کم‌نور استفاده نمایید. همچنین انواع قفسه ها در شکل ها و متریال مختلف وجود دارند که می توانید در بخش داخلی حمام قرار دهید.

فضای دوش را از فضای رختکن به وسیله شیشه یا پرده جدا نمایید در سمت دیگر حمام برای دیزاین حمامهای کوچک از کمدهای مختلف استفاده کنید و حوله ها را در آنها قرار دهید. میتوانید لوازم پوستی بعد از حمام مانند انواع کرم های پوستی و مو را بر روی کمد قرار دهید.

حتما برای دکوراسیون حمامهای ایرانی از یک آینه در خارج از حمام استفاده نمایید. آینه های داخل حمام به مرور زمان از بین خواهند رفت.