جدیدترین مدل کابینت جزیره آشپزخانه ( انواع کابینت جزیره T ،L، دوبل و… )

امروزه آشپزخانه بخش مهمی از فضای خانه را تشکیل می دهد که عموما همه‌ی افراد خانه ابتدا و انتهای روز خود را در آنجا سپری می‌کنند بنابراین طراحی مناسب آشپزخانه می‌تواند هم محیط آن را برای اعضا خانواده دلپذیر تر کند و هم تاثیر خوبی بر دیزاین پذیرایی داشته باشد. در این مقاله از گروه بینا ( ارائه دهنده‌ی بتن اکسپوز نما ) همراه باشید تا ایده‌های مختلفی از اپن جزیره را ببینیم.

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه جزیره

یکی از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه استفاده از مدل اپن جزیره می‌باشد. آشپزخانه با مدل کابینت جزیره‌ای می تواند بسیار کاربردی باشد از طرفی شناور بودن و قابلیت تطبیق جزیره با انواع دکوراسیون ها آن را به یکی از محبوب ترین مدل های دکوراسیون آشپزخانه تبدیل کرده است. مدل اپن جزیره آشپزخانه هم در آشپزخانه های کوچک و هم بزرگ بسیار کاربردی می باشد.

از آشپزخانه جزیره هم به عنوان مکانی برای سرو غذا، هم پذیرایی از مهمان ها و هم نصب سینک و تجهیزات آشپزخانه می توانید استفاده کنید. در طراحی این نوع از آشپزخانه می‌توانید جزیره را به شکل‌های نیم دایره، بیضی و منحنی سفارش دهید.

مدل جزیره کابینت هم می تواند مزر مشترکی بین اتاق نشیمن و آشپزخانه یا پذیرایی و آشپزخانه باشد. مهم ترین نکته در قرار دادن کابینت جزیره ای این است که فاصله کافی را از کابینت و پیشخوان کنار داشته باشد تا مشکلی برای رفت و آمد به آشپزخانه ایجاد نکند تا تمام طراحی شما برای یک آشپزخانه مدرن به درستی اجرا شود.

انواع جزیره آشپزخانه

— جزیره چرخ دار :

یکی از انواع جزیره آشپزخانه مدل چرخ دار است از کابینت مدل جزیره دارای چرخ هایی در زیر خود است بنابراین قابل حرکت است و هر زمان که نیاز است می توان آن را در آشپزخانه قرار داد یا حتی از محیط داخلی آشپزخانه خارج کرد.

 

— جزیره L شکل :

از این جدیدترین مدل کابینت جزیره ای است که می تواند بسیار کاربردی باشد و فضای بیشتری در آشپزخانه را در اختیار شما قرار دهد و از یک سمت آن به عنوان سینک ظرفشویی یا برای نصب گاز رو میزی استفاده کرد و سمت دیگر آن را به عنوان میز مورد استفاده قرار داد. البته در این نوع روش تمیز کردن کابینت به دلیل نزدیکی به گاز و سینک دشوارتر است. روش تمیز کردن انواع کابینت مثلا تميز كردن كابينت ام دي اف قهوه ای را در مقالات دیگر بینا بخوانید.

— جزیره T شکل :

این نوع جزیزه در آشپزخانه های بزرگ می تواند به عنوان یک میز سلف سرویس زیبا عمل کند. این نوع جزیره آشپزخانه مدرن به این دلیل که می تواند کابینت های زیادی را درون خود جای دهد بسیار کاربردی تر از سایر کابینت مدل جزیره می باشد. این مدل کابینت با رنگ کابینت ام دی اف سفید طوسی به دلیل روشنایی که دارد بسیار آشپزخانه را بزرگتر و زیباتر نشان می دهد.

— جزیره منحنی :

جدیدترین مدل جزیره آشپزخانه را شاید بتوان مدل منحنی دانست این جزیره احساس سر زندگی بیشتر به فضای آشپزخانه می بخشد همچنین می تواند یک کابینت با طبقه های بسیار برای آشپزخانه های به سبک مدرن مورد استفاده قرار بگیرد. اما بسیار مهم است که در طراحی این نوع کابینت ابعاد کابینت به درستی رعایت شوند تا فضای آشپزخانه بیهود اشغال نشود.

— اپن آشپزخانه جزیره ای دوبل :

در واقع در آشپزخانه های بزرگ به جای یک جزیره می توانید از دو جزیره مشابه استفاده کنید. و بر روی آن تجهیزات مختلفی را سوار کنید. مثلا از یکی به عنوان میز ناهاری استفاده کنید و بر روی دیگری سینک یا حتی گاز نصب کنید. این مدل جزیره کابینت یکی از پر فروش ترین نوع جزیزه می‌باشد.

مدل کابینت جزیره ای برای آشپزخانه کوچک

کدام یک از تجهیزات آشپزخانه می تواند بر روی جزیره قرار بگیرد؟

  • سینک ظرفشویی و ماشین ظرفشویی هر دو می توانند بر روی کابینت های جزیره ای قرار بگیرند.
  • اجاق گاز رو میزی یکی دیگر از گزینه های مناسب برای نصب بر روی جزیره می باشد.
  • یخچال نیز می تواند به عنوان فضای داخلی و به جای طبقات و کشوها مورد استفاده قرار بگیرد.
مدل کابینت جزیره ای به همراه اجاق گاز

مدل کابینت جزیره ای برای آشپزخانه کوچک

نورپردازی بر روی انواع جزیره آشپزخانه

یکی از فاکتورهای مهم در آشپزخانه استفاده از سیستم نورپردازی مناسب می باشد. در بالای جزیره می توانید برای نورپردازی از آباژور های ساده و مختلف استفاده کنید بسته به طول جزیره تعداد آن نیز متفاوت است. عموما دو تا سه لوستر مناسب برای روی جزیره می باشد. لوسترها بهتر است که در فاصله ای از جزیره استفاده شوند که برای استفاده از آن مشکلی را به وجود نیاورند.

 

 

 

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *