طراحی دکوراسیون رستوران ( ایده های جدید در طراحی داخلی رستوران + نمونه )

در حالی که رستوران‌ها، بستنی‌فروشی‌ها، کافه‌ها و هر مؤسسه دیگری با استفاده از موقعیت مکانی، قیمت‌ها و تبلیغات با یکدیگر رقابت می‌کنند اما بسیاری در بخش طراحی داخلی ناموفق هستند. طراحی دکوراسیون رستوران بر روانشناسی مشتری تأثیر می‌گذارد و آن‌ها را ترغیب می‌کند که بیشتر یا کمتر سفارش دهند و حتی بر مدت اقامت آنها در رستوران تأثیر می‌گذارد.

معماری و طراحی، نورپردازی، محل استقرار، رنگ، بو و آکوستیک، همگی دکوراسیون داخلی رستوران را تشکیل می دهند. در این مقاله، با برخی از ایده های درخشان طراحی داخلی رستوران که با استفاده از آن می توانید بر روانشناسی مشتری خود تأثیر بگذارید، آشنا می شوید.

عناصر طراحی دکوراسیون رستوران و نحوه تاثیر آن ها بر مشتریان

– معماری و طراحی

معماری و طراحی، جنبه های اساسی طراحی داخلی رستوران هستند. نحوه طراحی دکوراسیون رستوران و قرار دادن تمام عناصر آن نقش مهمی در تعریف ظاهر و احساس رستوران شما دارد. همچنین تاثیر قابل توجهی بر تجربه مشتری دارد. استفاده از یک سبک دکوراسیون می تواند تا حدودی جذابیت رستوران را بیشتر کند به این منظور می توانید از سبک روستیک نیز استفاده نمایید.

• چقدر رستوران شما جادار خواهد بود، چقدر در ساعات شلوغی شلوغ خواهد بود، و چقدر راه رفتن بدون برخورد با افراد یا برخورد با میز راحت خواهد بود، همه این ها به چیدمان رستوران بستگی دارد.

• طرح کف رستوران شما باید به گونه ای باشد که برای هر فرد نشسته، فضای جداگانه ای وجود داشته باشد. اگر شما یک رستوران غذاخوری خوب هستید، 2 متر مربع برای هر صندلی ایده آل است.

• ایستگاه های خدماتی اگر چه این روزها رایج نیستند، اما بهترین مکان هایی هستند که پای مشتری در آن ها به حداقل می رسد، مانند مرکز دقیق رستوران. یک ایستگاه خدماتی یا یک میز رزرو را تنها در صورتی در ورودی نصب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد. مطمئن شوید که خدمات دهندگان شما می توانند مشتریان را ببینند و مشتریان شما نیز می توانند آن ها را همیشه ببینند.

• اتاق های پذیرایی باید در دکوراسیون داخلی رستوران شما، قابل مشاهده باشند. اگر پشت دیوار یا جایی به سمت بیرون است، مطمئن شوید که یک تخته راهنما قرار داده اید چون همه برای درخواست جهت راحت نیستند.

– برای زیباسازی ورودی رستوران خود می توانید از واش بتن کمک بگیرید این موزائیک ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. اگر نمی دانید بتن واش چیست در مقالات دیگر بینا در این باره بخوانید.

– ورودی جذاب

طراحی ورودی رستوران مخصوصا در مناطقی که کافه و رستوران زیاد است می تواند مشتریان بیشتری را ترغیب کند که به سمت رستوران و کافه شما بیایند بتن اکسپوز به عنوان یک متریال معماری، همواره از اولویت های بزرگ ترین طراحان کشور و حتی در سطح جهانی بوده است.

امروزه طراحی ورودی رستوران به شکل مینیمال و جذاب، با استفاده از بتن اکسپوز، توسط بسیاری از رستوران ها که میخواهند ورودی های خیره کننده برای رستوران خود ایجاد کنند، پذیرفته شده است. با توجه به اینکه مدت زیادی از استفاده از این نوع متریال نمی گذرد می تواند جذابیت و تازگی ایجاد کند. اگر برای طراحی رستوران کوچک به دنبال یک متریال ویژه می گردید این بتن می تواند رستوران شما را ویژه و خاص جلوه دهد. باتوجه به آن که قیمت بتن اکسپوز بسیار مناسب است قیمت تمام شده کار نیز بسیار به صرفه خواهد بود.

یکی از عناصر مهم در ورودی می تواند ایجاد محیطی در خارج از رستوران برای نشتن باشد برای فراهم کردن این محیط می‌توانید از انواع پرگولا استفاده نمایید تا محیطی جذاب برای ورودی رستوران خود فراهم نمایید. اگر با پرگولا آشنا نیستید در مقاله پرگولا چیست در این باره بیشتر بخوانید.

– نورپردازی

نورپردازی بخش مهمی از طراحی داخلی را تشکیل می دهد چه طراحی لابی مدرن باشد یا طراحی رستوران. اگر نور به حدی باشد که آرامش مشتریان را از بین ببرد، اصلا منطقی نیست که همه چیز عالی باشد.

– محل استقرار

نوع صندلی هایی که در دکوراسیون داخلی رستوران استفاده می کنید بر روانشناسی مشتری و تجربه او نیز تاثیر می‌گذارد. تا به حال متوجه شده اید که چگونه رستوران هایی مانند مک دونالدز و ساب وی صندلی هایی دارند که راحت هستند اما دقیقا از آن دسته صندلی هایی نیستند که شما می خواهید روی آن‌ها بنشینید. در عین حال، این صندلی ها احساس بسیار سبکی به مشتری می دهند. همه این ها بر مشتری ها تاثیر می گذارد که سریع غذا بخورند و نمانند. خلاقیت در ایجاد میز و صندلی بسیار مهم است یکی از گزینه های ایجاد میز مخصوصا پیشخوان رستوران استفاده از سنگ کابینت کوارتز می باشد.

از سوی دیگر، استارباکس دارای صندلی های راحت، لمینت ها و کاناپه هایی است که سنگین و نرم هستند. این امر مشتریان را به ماندن طولانی تر و سفارش قهوه بیشتر ترغیب می کند. ترکیب روش های نشستن متناوب، مانند تاب نیز همین تاثیر را دارد و مشتری را به آرامش و ماندن ترغیب می کند. از سوی دیگر، غذا خوردن سریع، فرد را به یاد دوران کودکی و سرعت می اندازد.

اگر فضایی مانند تراس دارید نیز می توانید از آن استفاده بیشتری نمایید نکات مهم در طراحی تراس  را در مقالات دیگر بخوانید

– رنگ ها

رنگ ها، نقش زیادی در طراحی رستوران کوچک شما ایفا می کنند. مهم ترین چیزی که بر رنگ هایی که باید در رستوران خود استفاده کنید تاثیر می گذارد، مشتریان هدف شما هستند. رنگ های مختلف، احساسات مختلفی را تحریک می کنند و حالات روحی متفاوتی را ایجاد می کنند. برخی رنگ ها رژیم غذایی را تحریک می کنند، در حالی که برخی دیگر آن را سرکوب می کنند.

رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی محرک های قوی محسوب می شوند و به همین دلیل بسیاری از رستوران ها، سعی می کنند از رنگ قرمز در فضای داخلی خود استفاده کنند.

رنگ زرد می تواند با ایجاد احساس سرزندگی در افراد، اشتهای آن ها را بالا ببرد. از سوی دیگر، آبی یک سرکوبگر است. دلیل اینکه چرا آبی یک سرکوبگر محسوب می شود این است که باعث آرامش افراد می شود و آن ها را آرام می کند، بنابراین، مشتریان کم تر سفارش می دهند. رنگ های خاکستری، قهوه ای و بنفش نیز در این دسته قرار می گیرند. در حالی که رنگ خاکستری خسته کننده است، قهوه ای فرد را به یاد غذاهای سوخته می اندازد.

– بو

عطرهای مناسب می توانند فروش غذای شما را افزایش دهند، بنابراین مطمئن شوید که آن را در طراحی داخلی رستوران خود گنجانده اید.

قرار دادن برخی بوها در آشپزخانه، می تواند باعث تحریک اشتها شود. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که به سراغ بوهای مصنوعی بروید. درست مانند رنگ ها، بوهای مختلف، احساسات متفاوتی را در افراد ایجاد می کنند.

لوندر و وانیل استرس را کاهش می دهد و ذهن را آرام می کند. نان لواش، فرد را به یاد خانه می اندازد و احساس راحتی به او می دهد، در نتیجه برای بخش دسر رستوران یا کافه خوب عمل می کند. فلفل، خیار و مرکبات باعث می شود فرد احساس شادابی کند.

بسته به نوع بو و تجربه مشتری که می خواهید در رستوران خود ایجاد کنید، می توانید از بین بوهای مختلف یکی را انتخاب کنید.

– آکوستیک

در نهایت به آکوستیک می رسیم. ممکن است فکر کنید که موسیقی لزوما مهم نیست، اما این نادرست ترین تصوری است که می توانید داشته باشید. موسیقی کاری بیش از پر کردن خلاهای یک رستوران انجام می دهد. کنترل حجمی که موسیقی را در آن پخش می کنید دشوارترین کاری است که می توانید انجام دهید. در حالی که صدای بیش از حد بلند می تواند باعث ایجاد نویز شود. توصیه می کنیم از تکنیک های کنترل آکوستیک، مانند سقف کاذب، فرش یا پرده استفاده کنید.

طراحی رستوران با گل و گیاه

گیاهان موجب ایجاد فضای دل انگیز و روح نواز در رستوران شما می‌شوند البته استفاده از گلدان مناسب و سبک مناسب چیدمان گل‌ها نیز در طراحی رستوران بسیار تاثیرگذار است. اگر بتوانید گیاهانی سلامت را در رستوران خود نگه داری کنید می‌تواند یک راه ساده و مقرون به صرفه برای دکوراسیون داخلی و حتی ورودی رستوران شنما به حساب بیاید.

دکور فست فود

عناصر معماری و طراحی، ورودی جذاب، نورپردازی، محل استقرار، رنگ، بو و آکوستیک در طراحی فست فود نیز نقش بسزایی دارد. هویت بصری تمامی پروژه های رستوران فست فود بر اساس آشنایی است.

مشتریان همیشه در مکانی که برای آنها آشنا به نظر می رسد احساس راحتی می کنند. مشاوران توصیه میکنند که رستوران های فست فود، هر 3 تا 5 سال یکبار دکوراسیون خود را با رنگهای جدید، منوها، مبلمان و غیره ارتقا دهند. ایجاد فضای مناسب برای خانواده ها یکی از مهم ترین عناصر در طراحی رستوران های فست فود است. به ویژه مهم است که تجربه ای فراموش نشدنی را برای کودکان فراهم کنید. سپس آنها مایل خواهند بود والدین را متقاعد کنند که دوباره از رستوران بازدید کنند.

طراحی داخلی کافه رستوران

نمای داخلی کافه ها بزرگ ترین قسمتی است که جلب توجه می کند و مشتریان را به سمت خود جذب می کند و به دقت زیاد، انتخاب طرح های جذاب و بیان عناصر موجود در آن نیاز دارد.

نکاتی که در انتخاب طراحی دکوراسیون کافه و به طور کلی دکوراسیون مغازه ها و رستوران ها باید رعایت شود:

1 -یک مکان پر جنب و جوش را انتخاب کنید.
2 -محوطه کافه باید بزرگ و جادار باشد.
3 -بهتر است کافه ها را به سه بخش تقسیم کنید، یکی برای افراد سیگاری و دیگری برای افراد غیر سیگاری و خانواده ها.
4 -از رنگ های گرم در رستوران های فست فود دوری کنید.

اهمیت دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی داخلی رستوران باید بخش مهمی از استراتژی بازاریابی رستوران شما باشد، چرا که ظاهر رستوران شما برای برندینگ شما بسیار مهم خواهد بود. طراحی داخلی شما، اولین چیزی است که مشتری هنگام عبور از درها متوجه آن خواهد شد. این اولین تاثیر نشان می دهد که آن ها چگونه برند شما را درک می کنند، چه سطحی از خدمات را انتظار دارند و به همین ترتیب موجب بازگشت مشتری خواهد شد.

• طراحی داخلی رستوران برای استراتژی برندسازی بسیار مهم است. نحوه نگاه به رستوران، بر چگونگی درک مشتریان از مفهوم رستوران تاثیر می گذارد.

• در فضای داخلی رستوران از نور طبیعی تا حد ممکن استفاده کنید تا مطمئن شوید که مکان شما قابل سکونت است.

• در عصر ارتباطات و تکنولوژی، طراحی داخلی، فروشنده خاموش رستوران شما است. عموم افراد جایی که تمام روز بوده اند را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

• طراحی داخلی خوب، به معنی طراحی داخلی قابل فروش است. شما می توانید از طراحی داخلی خود برای بازاریابی رستوران خود در میان مشتریان هدف خود استفاده کنید. اگر چیزی منحصر به فرد در مورد فضای داخلی شما وجود دارد، آن را عمومی کنید. مردم دوست دارند فکر کنند که بخشی از چیزی منحصر به فرد هستند.

• طراحی داخلی در رستوران ها بر روانشناسی مشتری تاثیر می گذارد. شما می توانید کاری کنید که مشتریان شما بیشتر سفارش دهند، سریع تر غذا بخورند، بیشتر بنوشند و کم تر بمانند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *