طراحی تراس ( 20 ایده طراحی تراس خانه برای ایجاد یک فضای لذتبخش )

یکی از قسمت های جذاب و مینیمال هر خانه ویلایی و آپارتمانی قطعا تراس می باشد، شما با ایجاد یک هارمونی متفاوت و سبک خاص می توانید علاوه بر تغییر وضعیت ظاهری تراس محیطی دنج و آرام برای سپری کردن روزهای خاص خود ایجاد کنید.

ابعاد تراس شما در طراحی آن به هیچ عنوان دخیل نیست و شما با ایده های جدید و مدرن می توانید بهترین مکان را از نظر اصول مهندسی و معماری برای خود طراحی کنید، ایده های طراحی تراس بسیار متنوع و خاص هستند و شما با بهره گیری از هر یک می توانید اوج خلاقیت خود را نمایان کنید، طراحی تراس برای زیبایی کلی و مهندسی شده هر ساختمانی حرف اول را می زند.

طراحی دکوراسیون تراس :

اگر به مجله های اخیر و به روز دنیای طراحی ساختمان نگاه کرده باشید، متوجه نقش پررنگ طراحی دکوراسیون تراس در هارمونی کلی ساختمان شده اید، طراحی دکوراسیون تراس در ابعاد گوناگون می تواند علاوه بر جذابیت کلی باعث هماهنگی سایر عناصر ساختمانی نیز شود.

شما در طراحی دکوراسیون تراس باید از مواد و متریال استفاده کنید، که در برابر عوامل محیطی بیشترین میزان از مقاومت را از خود نشان دهد، به عنوان مثال استفاده از انواع بتن اکسپوز با طرح های جدید و خاص جهت طراحی تراس کوچک می تواند گزینه مناسبی باشد و در عین سادگی مدرن نیز خواهد بود. همچنین از دکوراسیون چوبی برای منزل خود استفاده می کنید استفاده از چوب در تراس نیز یک انتخاب جذاب می باشد.

– ایده طراحی تراس و طرز چیدمان وسایل :

پس از طراحی کلی تراس مهم ترین گام در تعیین زیبایی آن چیدمان دقیق و اصولی تمامی عناصر به کار رفته می باشد، چیدمان دقیق جزئیات می تواند فضای شما را گسترده تر نشان دهد و همچنین با ایجاد اختلاف دید هر مکانی را چند برابر بزرگ تر جلوه دهد.

در چیدمان تراس بهتر است از عناصر با رنگ های خنثی استفاده کنید و همچنین از زرق و برق زیاد دوری کنید بهترین عناصر جهت چیدمان تراس اگر به شکل درستی در کنار یکدیگر قرار نگیرند باعث بروز یک فاجعه بزرگ از نظر طراحی می شود اگر در طراحی تراس و بالکن خود از بتن اکسپوز ساده و خطی استفاده کرده اید بهتر است در چیدمان عناصر نیز سادگی را پیشه کنید و همچنین از چیدن عناصر در یک راستا شدیدا خودداری کنید.

به دلیل تیره بودن رنگ بتن میتوانید در طراحی تراس کوچک ایرانی می توانید از متریال جایگزین مانند ترموود استفاده نمایید تا ظاهر تراس بزرگتر به نظر برسد. اگر به صورت کلی خانه شما کوچک ایده های  دکوراسیون داخلی منزل کوچک را در مقالات دیگری میتوانید ببینید.

– متریال طراحی دکوراسیون سقف تراس :

همان طور که می دانید سقف تراس بیشتر از هر مکانی در معرض نور آفتاب، حرارت، سرما و بارش قرار دارد و به همین علت جنس متریال سقف آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد چون در غیر این صورت احتمال نفوذ آب هنگام بارش برف و باران وجود دارد و همچنین در صورت سست شدن پی تراس و بالکن امنیت سازه ساختمانی شما به خطر می افتد.

برای آنکه سقف تراس شما محکم و البته مطمئن باشد می توانید از انواع پرگولا استفاده نمایید اگر نمی دانید پرگولا چیست در صفحات دیگر ما در این باره بخوانید.

-انواع متریال برای کف تراس :

کف تراس به سبب بارش و همچنین شستشوی مداوم در معرض رطوبت قرار دارد و شما متریالی که برای قسمت کف تراس و بالکن استفاده می کنید باید در برابر رطوبت مقاوم باشد و درصد جذب رطوبت پایینی داشته باشد به همین علت در انتخاب متریال مناسب باید بیشترین میزان از دقت را به خرج دهید جنس انواع متریال به کار رفته در قسمت کف تراس متفاوت می باشد در گذشته اغلب از کاشی و سرامیک های مختلف استفاده می کردند اما طبق بررسی های جدید بهترین و مقاوم ترین محصول برای کف تراس تایل بتن اکسپوز شناخته می شود.

این محصول با طراحی دقیق و میزان جذب پایین یک انتخاب هوشمند به شمار می آید و حتی با گذشت زمان و استفاده مداوم کیفیت نهایی خود را حفظ می کند از جمله بتن اکسپوزهای مورد استفاده در قسمت کف می توان به: نمونه ساده، شیاردار، خطی، طرح دار و… اشاره کرد، قیمت مناسب و ارزان بتن اکسپوز از عوامل محبوب بودن آن به شمار می آید.

-انواع نرده تراس :

ایجاد یک محافظ در ارتفاع های بالا در تراس و بالکن از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد و همچنین در ایده طراحی تراس آپارتمان باید به نرده نیز توجه خاصی داشته باشید. نرده علاوه بر ایجاد یک ظاهر زیبا در قسمت تراس نقش امنیتی خود را در بالکن ها با ارتفاع بالا را نیز ایجاد می کند. نرده های پیش ساخته از جنس بتن می تواند انتخاب مناسب و هوشمندانه ای باشد.

این نوع از نرده ها به نسبت نمونه های سنگی، گرانیتی و مرمری قیمت مناسب تری داشته و از کیفیت مطلوبی برخوردار می باشد و راحتی نصب از ویژگی های بارز این نوع از نرده های تراس و بالکن به شمار می آید. این نوع از نرده ها فشار را به راحتی تحمل کرده و پس از نصب به هیچ عنوان جا به جا نمی شوند به کمک این ایده ها شما بالکن منحصر به فرد، لاکچری و کاربردی در هر چهار فصل سال خواهید داشت